הש"ס של מרן זצ"ל ב50 אלף דולר

הספרים שימשו את מרן בעת שהותו במצרים בין השנים 1949-1950, ולאחר חזרתו לישראל. מדובר באחד מהסטים המוקדמים ששימשו את מרן בלימודו, דבר שמעלה את ערכו

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/01/14 11:22 ו בשבט התשעד

הש"ס של מרן זצ"ל ב50 אלף דולר
קדם מכירות פומביות, צילום: קדם מכירות פומביות

לאחר מכירתו של הרכב של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, והדיבורים על מכירת הדירה בה התגורר, מגיע תורו של הש"ס בו למד מרן. בסוף החודש יוצא סט הספרים למכירה פומבית בבית המכירות הפומביות 'קדם' בירושלים. בבית המכירות מעריכים כי הסט יימכר במחיר הנע בין 40 ל-50 אלף דולר. מרון ארן, מנהל מכירות ב'קדם' אומר כי "אנחנו גאים מאוד להציע את הפריט המיוחד הזה למכירה. מאז פטירתו של הרב יש התרגשות בקרב האספנים ובקרב הציבור בכלל מכל פריט שיש לו קשר אל הרב זצ"ל".

הש"ס שיוצע למכירה הינו סט שלם הכולל, סך הכל, תשעה-עשר כרכים. הספרים יצאו לאור במינכן בשנת 1949, ומדובר במהדורת הש"ס הראשונה שנדפסה בשלמות לאחר השואה על ידי רבני מחנות הפליטים בגרמניה. המהדורה עוצבה במיוחד לציון מאורע ההדפסה על אדמת גרמניה לאחר המלחמה, עם איורים של עיירה יהודית ושל מחנה עבודה מוקף גדרות תיל והכיתובים: "מחנה עבודה באשכנז בימי הנאצים" ו"כמעט כלוני בארץ ואני לא עזבתי פיקודיך". בחלק מהספרים מופיעה חתימתו של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל, ובכרכים נוספים אף הגהות שלו על הנכתב בספרים.

הספרים שימשו את מרן בעת שהותו במצרים, בין השנים 1949-1950, ולאחר חזרתו לישראל. מדובר, למעשה באחד מהסטים המוקדמים ששימשו את מרן בלימודו, מה שמעלה את ערכו. אל הסט מצורף מכתב המאשר את האותנטיות שלו מאת אחד מבני משפחתו. בחלק מהספרים ישנם כמה דפים גזורים. על פי עדות בני המשפחה של הרב, היו אליו בניו, בהיותם ילדים קטנים, שנהגו לגזור את הדפים, ולפזרם.

הש"ס יוצע למכירה במסגרת מכירתם של "פריטים נדירים ומיוחדים" בסוף החודש בבית המכירות הפומביות 'קדם', הנחשב לאחד הגדולים בעולם במכירת פרטי 'יודאיקה'. מרון ארן מ'קדם' מוסיף כי "יש ביקוש גדול לספרים שהיו שייכים לפוסקים הלכתיים במאות הקודמות, והרב ללא ספק היה אחד הפוסקים הבולטים במאה האחרונה. לכן יש התעניינות רבה בפריט הזה לא רק בארץ אלא גם בעולם. מבחינת המחיר, ההערכה שלנו היא מאוד שמרנית. לאור ההתעניינות זה יכול להגיע גם למספרים הרבה יותר גבוהים".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן