השמאל הישראלי מתקשה לעכל: "מטריד נשים סדרתי, גזען ומתלהם"

השמאל הישראלי מתעורר, שוב לבוקר של הפסד. יו"ר האופוזיציה ח"כ הרצוג התנסח בדיפולמאטיות: "עשית את הבלתי צפוי נגד כל הסיכויים". בימין הישראלי מזמינים אותו לביקור בשומרון

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 09/11/16 11:16 ח בחשון התשעז

השמאל הישראלי מתקשה לעכל: "מטריד נשים סדרתי, גזען ומתלהם"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"מנהיג העולם החופשי יהיה מטריד נשים סדרתי, גזען ומתלהם, שנבחר בצורה דמוקרטית על ידי העם האמריקאי" כתב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו ח"כ מטעם סיעת מרצ, עיסאוי פריג'. "הניצחון של טראמפ הוא לא טעות, והוא לא הבעיה המרכזית שלנו כרגע. הכיוון שאליו הולך העם האמריקאי ואיתו שאר העולם הוא הבעיה. העולם נהיה אלים יותר, גזען יותר ומפחיד יותר. הניצחון של טראמפ הוא הנורה האדומה לכך שעלינו להתעורר, לחשב מסלול מחדש ולהבין איך אנחנו מתגברים על תקופה זו".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, הגיב לבחירתו של טראמפ בפייסבוק וכתב כי "הדמוקרטיה האמריקאית בחרה היום להעמיד בראשה מנהיג אמריקאי, שלימד את הפרשנים והספקנים שאנחנו בעידן חדש של שינוי והחלפת האליטות השלטוניות הותיקות!". הרצוג פנה לטראמפ ואמר: "עשית את הבלתי צפוי כנגד כל הסיכויים, הסקרים והמחקרים ונביאי העידן הישן. אני משוכנע שהברית הבטחונית והכלכלית עם בעלת בריתנו החזקה והחשובה תימשך ביתר שאת תחת נשיאותך".

"טראמפ ניצח לא בזכות המיעוט הגזעני, אלא בזכות הרוב הכועס" כתב ח"כ דב חנין מהרשימה המשותפת בעמוד הפייסבוק שלו. "אי-השוויון במדינות המערב שובר שיאים. המרחק בין האלפיון העליון לבין שכבות הביניים וציבור העובדים גדל והולך. יותר ויותר אנשים מבינים שהשיטה פועלת נגדם. הם כועסים, ונמאס להם מהפוליטיקאים הממסדיים המייצגים המשכיות של שיטה ומערכת רקובות".

ח"כ חנין הדגיש כי "הכעס יכול היה להיות גם מקור של שינוי חיובי. אבל כאשר האפיק של שינוי משמאל נחסם, יותר ויותר אנשים פונים לאפיק המסוכן של 'שינוי' מימין. קמפיין טראמפ הדגים שוב שכאשר בזירה לא מוצגת תשובה אמיתית משמאל למשבר של המערכת, אז צומחת, במהירות מפלצתית, תשובה מזויפת ומסוכנת מימין". "תוצאות הבחירות בארה"ב הן קשות ומדאיגות".

בימין לעומת זאת ובפרט ביהודה ושומרון חוגגים את נצחונו של דונלד טראמפ בבחירות ומביעים אופטימיות בנוגע להסדרת ההתיישבות ביו"ש. "נצחונו של טראמפ הדהים את העולם. אין ספק כי אנו מקשיבים למשק כנפי ההסטוריה" אמר הבוקר יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית הר חברון. "מהפך 2017 באמריקה מחזיר אותי 40 שנה אחורה למהפך 1977 בארץ. התבטאויותיו של טראמפ, ללא ספק, הם האוהדות ביותר למדינת ישראל ולהתיישבות בוודאי בשנים האחרונות".

"אני מקווה כי מהפך שלטוני זה יביא למהפכה תודעתית הכרתית מחשבתית ומעשית גם ביחס להתיישבות ביהודה ושומרון - הכרה כזו תהווה פתח והזדמנות לשלום אמיתי. אני פונה לראש הממשלה ולממשלת ישראל לאמץ לאלתר את דו"ח לוי, ולהמשיך אמירה ציונית יהודית וערכית להמשך הבניה ברחבי יהודה ושומרון תוך החלת הריבונות היהודית על חצי מליון יהודים החיים כאן. ימיו הקשים של אובמה תמו בכל הקשור להתיישבות. אם נצליח ונשכיל לעבוד נכון ייתכן כאן שחר של יום חדש להתיישבות ולמדינת ישראל כולה".

יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר כי “זהו יום חג לא רק לארה"ב אלא גם למדינת ישראל. ההתיישבות ביו"ש זכתה בידיד אמיתי. במערכת הבחירות הבעתי בגלוי את תמיכתי בטראמפ כי זו הייתה שעה חשובה להתיישבות, לשומרון שזוכה כעת לנשיא אוהד ואוהב ישראל אשר תומך התיישבות בשומרון. אנחנו מצפים לביקורו הראשון של הנשיא הנבחר טראמפ, אני מזמין את טראמפ להגיע לבקר גם בשומרון ערש ההיסטוריה של העם היהודי ולב ליבה של מדינת ישראל".

ח"כ מטעם הליכוד, אמיר אוחנה, סיפר כי השתתף במשלחת לארה"ב לפני כמה חודשים ומתוך עשרות עיתונאים, אנשי אקדמיה, סנאטורים וחברי קונגרס, ראשי ארגונים ועמותות שפגש, לא היה אחד שחשב כי טראמפ יבחר. "רק ביום האחרון, נהג מונית שנסעתי בה, היה היחיד. בא לאמריקה מאתיופיה לפני שנים, לעשות כסף. התאהב ונשאר. האמריקאים, כמו הישראלים, בעטו לתקשורת הממוסדת, לסלבז, לאמנים, לאנשי הרוח והאקדמיה, לעיתונאים ולראשי הארגונים והעמותות - בראש. אה כן, גם לסוקרים. בעניין יחסי ישראל-ארה"ב, הטובים ממילא - הרי שאם רק חלק מההצהרות יתממשו, אנחנו לקראת ירח דבש של ממש. זו בשורה טובה לירושלים, בשורה טובה להתיישבות, בשורה טובה למאבק בטרור האיסלאמי, בשורה טובה למדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן