"השירות הלאומי לחרדים הוא לא כור היתוך"

שר שלום ג'רבי, מנכ"ל הרשות לשירות לאומי אזרחי מספר כי קיצוני במגזר החרדי מאיימים על חייו. "אני מקפיד שחרדים ישרתו במקום ידידותי"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 14/04/16 09:27 ו בניסן התשעו

"השירות הלאומי לחרדים הוא לא כור היתוך"
יחצ, צילום: יחצ

שר שלום ג'רבי, מנכ"ל הרשות לשרות לאומי אזרחי, נאלץ לאחרונה להתקין מצלמות אבטחה בביתו ולמגן את חלונות רכבו, לאחר שקיבל איומים על חייו ועל חיי בני משפחתו - ככל הנראה מצד חרדים.

ג'רבי סיפר ל'כיפה' כי מדובר בקבוצה חרדית קיצונית:" אני מאויים מכיוון שיש קיצונים בכל חברה, גם בחברה החרדית יש אנשים קיצונים, והם רואים בי עוכר ישראל כי אני מוציא אנשים מלימוד התורה".

"קיבלתי מספר מכתבים שמאיימים עליי ולא התייחסתי, אבל ברגע שקיבלתי מכתב איום על אשתי וילדיי פניתי למשטרה. עכשיו יש מצלמות בכל הבית ולפעמים המשטרה מגיעה ועושה סריקה, ויש לי נהג עם אקדח". ג'רבי אמר כי האיומים התגברו כיוון שלא מזמן נעשה יום הצדעה למגזר החרדי שמשרת בשירות הלאומי.

"עשו שם הפגנה וקיללו אותי, ולכן זה קצת יותר חם", אמר ג'רבי, "אנחנו לא יודעים מי מאיים זה בטיפול המשטרה. אני לא חושש ולא נרתע, נכון שצריך להיות יותר זהירים אבל אני חושב שאני עושה דברים טובים לעם ישראל ואין כאן שום דבר בכפייה".

לדבריו של ג'רבי, הבסיס להצלחה של השירות הלאומי הוא ההידברות "אני פעם בחודש מסתובב בין רבנים לאדמו"רים וגם בתקופה הזו, אני שומע את ההערות וההארות שלהם. הקיצונים משקרים ומנסים לעשות את זה בכוונה אבל הבסיס הוא שיתוף הפעולה".

עוד טוען ג'רבי כי הוא בורר בקפידה את מקומות השירות עבור האוכלוסייה החרדית, ודואג שהיא תתאים לצרכים שלהם ולא תגרום להם בעיות: "אני מקפיד שחרדים ישרתו במקום ידידותי. אם זו סביבה שתתאים לאדם חרדי, שתהיה צנועה עם אוכל כשר ואחרי בדיקות אנחנו פותחים את המקום. השירות הלאומי הוא לא כור היתוך. אנחנו לא מעוניינים שהמשרתים יתערבבו אחד עם השני".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן