השירות הלאומי יפעל במתכונת מצומצמת ביום הבחירות

זאת מכיוון שהמתנדבים והמתנדבות נדרשים להצביע בקלפי הסמוכה למקום מגוריהם, שלא בדומה לחיילי צה"ל הרשאים להצביע במעטפות כפולות

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 17/01/13 15:10 ו בשבט התשעג

השירות הלאומי יפעל במתכונת מצומצמת ביום הבחירות
rama-cc-by-sa, צילום: rama-cc-by-sa

בשירות האזרחי-לאומי מתנדבים כיום כ- 16,000 צעירים וצעירות בכל רחבי הארץ ובמגוון תחומים, כולם בעלי זכות הצבעה בבחירות לכנסת. לקראת הבחירות לכנסת ה - 19 המתקיימים ביום שלישי הקרוב ובעקבות פניות מתנדבים בנושא, הוציא מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי לכלל המתנדבים והעמותות המפעילות מכתב המאגד את הנהלים וההנחיות ליום זה.

כחלק מהנהלים ביום הבחירות המתנדבים לא יפעלו. הפעלת מתנדבים ביום זה תעשה רק במידה ויהיה צורך חיוני לכך כגון במקומות חירום מסוג: מד"א, משטרה וכו' ובכפוף לכך שלמתנדב תהיה האפשרות לממש את זכות ההצבעה. במקרה כזה אותם מתנדבים יקבלו יום חופש נוסף במקום יום הבחירות בו פעלו, וזאת מעבר למכסת הימים המאושרת.

ג'רבי הדגיש במכתבו כי זכות ההצבעה של המתנדבים תמומש רק בקלפי הרגילה במקום מגוריהם על פי רישומי משרד הפנים. יחד עם זאת הוא ציין, כי הוא פועל לשינוי החוק כך שבעתיד מתנדבי השירות האזרחי-לאומי יוכלו להצביע ב'מעטפות כפולות' בישובים בהם הם מתנדבים, זאת בדומה לחיילים.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן