השירות הלאומי הכריז על תשעה באב כיום חופשה

מתנדבי השירות הלאומי יוכלו להיעדר משירות בתשעה באב, ללא קיזוז ימי החופשה השנתית המגיעים להם. שר-שלום ג‘רבי: "לא ייתכן שביום אבל שכזה המתנדבים יפעלו כרגיל"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 24/06/13 14:11 טז בתמוז התשעג

השירות הלאומי הכריז על תשעה באב כיום חופשה
יחצ, קובי סלע, צילום: יחצ, קובי סלע

בשנים האחרונות, ההוראה לגבי ההתנדבות בשירות האזרחי-לאומי בימי צום לא הייתה ברורה דיה, ונגרמו אי-הבנות וטעויות. בעקבות פניות רבות ולקראת יום י"ז בתמוז שיתקיים מחר (ג') ויום ט' באב הקרב ובא, הוציא מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, מכתב בו הוא מבהיר את זכויות המתנדבים בימי הצום.

במכתב מציין ג'רבי כי לראשונה הוחלט שמתנדבים הצמים ביום ט' באב יהיו זכאים להיעדר מהשירות. במכתב הובהר כי היעדרות זו לא תקוזז מחשבון ימי החופשה השנתית המגיעים למתנדבים, כל עוד הודיעו מראש לרכזת הגוף המוכר ולאחראי ב'גוף המפעיל' על כוונתם לצום ולהיעדר מהשירות וחתמו על הצהרה שהם צמו.

לגבי שאר הצומות המתחילים מהבוקר, המתנדבים שצמים רשאים להיעדר מהשירות ביום הצום למשך שעתיים. יש לציין כי גם היעדרות זו לא תקוזז מחשבון ימי החופשה השנתית שמגיעה להם.

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי: "לא ייתכן כי ביום אבל לאומי כמו תשעה באב, בו נחרבו שני בתי המקדש וצרות רבות נוספות אירעו בו לאורך ההיסטוריה של עמנו, יפעלו המתנדבים כרגיל, כאילו מדובר בעוד יום של חול. הוצאת החופשה ביום זה מסך ימי החופשה המגיעים למתנדבים, הינה חלק ממהלך כולל שאנו מובילים יחד עם שר הכלכלה נפתלי בנט, הממונה על השירות האזרחי-לאומי, לשיפור תנאי המתנדבים, אשר תורמים בכל התחומים למען החברה והמדינה".