השיעור בתנ"ך של ח"כ דב חנין בדיון על חוק ההסדרה

חברי הכנסת מהשמאל התבטאו בחריפות הרצוג אמר "חושך על פני תהום", ח"כ זנדברג אמרה שההתקפלות של כחלון היא בדיחה וח"כ דב חנין העביר שיעור בתנ"ך

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 16/11/16 14:39 טו בחשון התשעז

השיעור בתנ"ך של ח"כ דב חנין בדיון על חוק ההסדרה
אביטל טרקיאלטאוב, צילום: אביטל טרקיאלטאוב

מליאת הכנסת סערה בהצבעה על חוק ההסדרה, יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג אמר מעל בימת הכנסת טרם ההצבעה כי "החוק הזה הוא חוק הבלהות של כנסת ישראל. חושך על פני תהום. אני קורא לכל חברי וחברות הכנסת להתנגד בתוקף. לא היה דבר כזה בהיסטוריה שהכנסת מצביעה בניגוד מוחלט לחוק המדינה, למצב החוקתי ולמשפט הבינלאומי. זהו חוק שמכיר בגזל וגניבה".

"ביהודה ושומרון הריבון הוא צבא הגנה לישראל והוא פועל על פי הדין הבינאלומי לפיו שטח לא יופקע אלא לצרכים צבאיים. מה שנעשה כאן זהו גזל לאור יום". ח"כ הרצוג הגיב לדבריה של שרת המשפטים איילת שקד בנוגע להצעת החוק "למסכת ההיסטורית המסולפת של שרת המשפטים אני רק אזכיר שמי שפינה עד היום יישובים בכוח היו מנחם בגין אריאל שרון ואהוד אולמרט ולא השמאל. אני רוצה לומר לתושבי עמונה: אחי אתם, אנחנו נדאג לכם הרבה יותר מכל אחד אחר. ראש הממשלה נתניהו הונה אתכם כבר עשר שנים ובשנתיים האחרונות הוא לא נקף אצבע כדי לפתור את הבעיה. הגיע רגע האמת, תכבדו את פסק הדין, אני קורא לאנשים הנהדרים של עמונה- החוק הוא חוק, עם כל הכאב שבדבר. אסיים בציטוט של אביחי מנדלבליט לפני כמה ימים 'אין לקבל פתרונות שאינם עומדים בדרישות הדין. אין לקבל חקיקה שפוגעת במעמדו של בית המשפט העליון'"

ח"כ עופר שלח ממפלגת "יש עתיד" אמר גם הוא במליאה כי "אין בחוק הזה לא סדר ולא הסדרה. הוא חותר תחת הסדר, פוגע במעמדה של ישראל, מערער את יסודות הדמוקרטיה. במקום שבוא אין שליט השאלה היא האם יש אנשים הגונים, התשובה היא שבקואליציה הנוכחית אין".

ח"כ מטעם סיעת מר"צ, תמר זנדברג, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "ההתקפלות של כחלון כרגע במליאה היא פשוט בדיחה. הוא נתן יד לחוק שקובע שלגנוב זה מותר, תמורת 'הצהרה' שאין פגיעה בשלטון החוק. הצהרות מעולם לא היו שוות פחות מזה. מתי שמירת החוק הפכה לעניין של השמאל ואילו הפרתו של הימין?"

שיעור בתנ"ך קיבלו חברי הכנסת מלא אחר מאשר ח"כ דב חנין מהרשימה המשותפת שהזכיר לנוכחים את כרם נבות: "כמו המלך אחאב הרשע בפרשת כרם נבות , הממשלה הזו החליטה לגזול אדמות מפלסטינים - אם לא במסגרת החוק, אז במסגרת הכוח - גם אחאב דיבר על פיצוי כספי. גם אחאב הציע לנבות חלופת קרקע. אבל כולנו יודעים מה קרה בסוף. הממשלה החליטה להפוך את הכנסת לערכאה לערעור על בית המשפט העליון בהליך חסר תקדים. לא מפריע לה שהיועמ"ש קבע שמדובר במהלך מופרע לחלוטין. וגם החוק הבינלאומי לא עוצר אותה - "מי זה העולם שיגיד לנו מה לעשות" אומרים חברי הממשלה היום. עם כל החוקים שהממשלה הזו מקדמת אתם מבקשים היום לסמן נקודת שפל חמורה במיוחד".

ח"כ קארין אלהרר ממפלגת "יש עתיד" הגיבה גם היא בעמוד הפייסבוק שלה "מכל ההתקפלויות של השר כחלון זו הבזויה ביותר. אחרי הבטחות קולניות על כל במה תקשורתית החליט שר האוצר להצביע עם הממשלה על חוק ההסדרה. חוק שלמעשה יאפשר לאזרחים לקחת את האדמות של שכניהם, בניגוד לחוק הבינלאומי ובניגוד לעמדת בית המשפט העליון. בכל הנוגע לשר כחלון- כגודל הציפיה גודל האכזבה. אם חשבנו עד עכשיו שיש גורם שישמור על המדינה בתוך הקואליציה ההזויה הזו התבדנו".