השיחות בין ישי לאריאל נתקעו

בעוד שאתמול דווח כי הדיל כמעט סגור, בשעות לאחר מכן נוצר נתק בין אריאל לישי וכעת ההערכה היא שאריאל יחזור לבית היהודי, אם כי הכל עדיין נזיל. תמונת מצב

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 18/12/14 09:15 כו בכסלו התשעה

השיחות בין ישי לאריאל נתקעו
פלאש 90, צילום: פלאש 90

דיל או לא דיל? אתמול נטען בחלק מאתרי החדשות כי הדיל בין אריאל לישי סגור וכי מסתמן שהשניים ירוצו יחד, אבל בשעות לאחר מכן נוצר נתק בין יו"ר האיחוד הלאומי ליו"ר ש"ס לשעבר, וכעת הקו נוטה יותר לכיוון חזרה של תקומה לבי היהודי.

בין היתר, טוענים גורמים בתקומה, כי הנתק נוצר לאחר ששני האישים לא הגיעו לעמק השווה בכל הקשור לשילובה של אורית סטרוק ברשימה החרד"לית, זאת בעקבות התעקשותו של הרב מאיר מזוז, פטרונו של אלי ישי, כי לא יכנסו נשים למפלגה החדשה.

ביממה הקרובה חייב אורי אריאל לקבל החלטה האם הוא הולך לאיחוד עם הבית היהודי או למפלגתו של ישי. בבית היהודי הוגשה הצעה אחרונה של שריון מקומות לאיחוד הלאומי במקומות 2, 9 ו-14 ובמקומות שנחשבים פחות ריאליים. משמעות ההצעה היא שמחד מעוניינים כפי הנראה בבית היהודי באיחוד, אך מנגד נטען כי אין מקום לתת להם יותר שריונים מאשר כוחם באוכלוסייה, כ-20% מהציונות הדתית.

דרישה נוספת מצד אורי אריאל לבית היהודי היא להקים מעין מועצת רבנים שתכריע בנושאי דת ומדינה, אך כאן עמדתו של בנט כפי הנראה לא נתונה לשינוי, והיא שאת ההחלטות בסיעה מקבלים הפוליטיקאים ולא רבנים.

בתוך כך, הזעם בנוגע לאי שילובה של אורית סטרוק במפלגתו של ישי, אם אכן יהיה איחוד בין תקומה למפלגה זו, עולה מדרגה. אתמול (ד') בערב התראיינה ח"כ שולי מועלם ל'כיפה' וטענה שמדובר בבושה שמפלגה דתית לאומית מוכנה לוותר על סטרוק, וקראה לה לרוץ בפריימריז הבית היהודי.

"זו בושה שמפלגה ציונית דתית מנהלת משא ומתן על הצטרפות לשותפות פוליטית ללא נשים. אני לא מבינה מאיפה זה מגיע", היא ממשיכה. “תקומה מסכימים שיהיו חברות כנסת במפלגה, והעשייה של הנשים במפלגה, שלנו, היא בלתי פוסקת. אורית באה עם הוכחת עשייה, ופועלה ניכר. היא עשתה לא מעט בכנסת האחרונה. איך יכול להיות מצב בו לא תהיה אישה במפלגת תקומה?! זו דרישה לא הגיונית".