השופט רובינשטיין: ערבים לא צריכים לשיר את "התקווה"

השופט הדתי בעליון יוצא להגנתו של השופט סלים ג'ובראן, זאת לאור הסערה הציבורית שהתחוללה נגדו כשסירב לשיר את ההמנון. "אין לדרוש מהערבים לשיר מילים שאינן מדברות אל לבם", הוא טוען

חדשות כיפה אורי פולק 01/03/12 12:08 ז באדר התשעב

השופט רובינשטיין: ערבים לא צריכים לשיר את "התקווה"
יחצ, צילום: יחצ

שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין יוצא היום (ה') להגנתו של השופט סלים ג'ובראן, זאת לאחר הסערה הציבורית שהתעוררה נגדו כשבחר שלא לשיר את המנון המדינה בטקס השבעתו של נשיא בית המשפט העליון הנכנס, אשר גרוניס.

השופט רובינשטיין טען במכתבו כי הפגיעה בשופט ג'ובראן הייתה "בלתי מוצדקת". לדבריו, "הנני נמנה על המאמינים כי ההמנון הלאומי, התקווה, הוא המנון ראוי למדינת ישראל, המשקף את הכמיהה היהודית לציון ולהיות עם חופשי בארצנו, ואין מקום להחליפו. האזרחים הלא יהודים צריכים לכבד את ההמנון, לעמוד בעת היותו מושר, וכך נוהגים קצינים לא יהודים בצה"ל, במשטרה ובשירות בתי הסוהר, המצדיעים כמקובל בעת שירת ההמנון".

עם זאת, השופט רובינשטיין טוען כי "אין לדרוש מן האזרחים הערבים לשיר מלים שאינן מדברות אל לבם ואינם משקפות את שורשיהם. גם לשכל הישר מקום במחוזותינו. כמובן, מי מתוכם שמצטרף לשירה תבוא עליו ברכה, אך יש להשאיר זאת להכרעה אישית".

אתמול דחתה מליאת הכנסת את הצעת החוק של ח"כ מיכאל בן ארי, שקובעת כי מי שלא שירת בצבא או בשירות הלאומי - לא יוכל לכהן כשופט. "בשום מקום אין אזרח שמערער על קיום המדינה רק בישראל... מי שלא שירת את המדינה ולא נשא בעול לא ראוי לכהן כשופט בעליון יש אזרחים ערבים נאמנים, מי שלא - שלא יכהן בתפקידים ציבוריים", טען בן ארי, קודם ההצבעה.