השופטת במשפט אזריה: "אין מקום לבצע ירי רק מחמת חשד"

נשיאת בית הדין אל"מ הלר בקביעה חסרת תקדים: "גם אם הייתה מתקבלת גירסתו לגבי חשד למטען, לא היה צידוק לירי". הלר טוענת כי על חייל חל איסור להרוג ללא זיהוי ודאי ונראה לעין של מטען חבלה או אמצעי אחר לפיגוע "הכשרת ירי להרוג רק על בסיס חשד- הינו אסור"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 04/01/17 13:41 ו בטבת התשעז

השופטת במשפט אזריה: "אין מקום לבצע ירי רק מחמת חשד"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

נשיאת בין הדין הצבאי בקריה, אל"מ מאיה הלר קבעה בהכרעת בית הדין בעניינו של החייל אלאור אזריה כי "הכשרת ירי להרוג רק על בסיס חשד- הינו אסור. נוכח כל האמור, גם אם הייתה מתקבלת גירסתו לגבי חשד למטען, לא היה צידוק לירי. אין מקום לבצע ירי רק מחמת חשד וללא זיהוי ודאי של אמצעי לפיגוע".

עוד קבעה השופטת כי "גרסת הנאשם מתפתלת", זאת לאור מתן מספר גירסאות שונות במהלך חקירתו והמשפט. עוד ציינה השופטת כי "ציפתה מהנאשם להציג גירסה אחת אחידה". כמו כן, קבעה השופטת כי עדותו של המג"ד אמינה וכי "הנאשם יצא למתקפה אישית נגד המפקדים. המתקפות נעשו לעיתים במקום מתן מענה ענייני לשאלות שהופנו כלפיו. נסיונות אלה של הנאשם יש לדחות מכל ועל מבחינה ראייתית". כמו כן קבעה השופטת כי גם עדותה של פאראמדיקית ד' הינה אמינה וכי היא מקבלת את גירסתה במלואה.

לפני מספר דקות הקריאה אל"מ הלר את הכרעת בית הדין בעניינו של אלאור אזריה. בית הדין הרשיע את אזריה בהריגת המחבל בחברון ב-24 למרץ 2016. אזריה הורשע גם בהתנהגות שאינה הולמת חייל. גזר הדין צפוי להינתן בעוד כחודש כשהעונש יכול להגיע עד 20 שנות מאסר.

סיעת הבית היהודי ורבים בהנהגה הפוליטית קראו לחנינתו של אזריה. יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר כי "יש לחון את אזריה באופן מיידי כבר היום". גם חברת הכנסת שלי יחימוביץ אמרה כי יש לבחון אפשרות של חנינה.