השוטרים לא הבינו שמדובר בחטיפה? בחלקים מיו"ש אין בכלל קליטה

בעוד הטענות נגד המשטרה, שלא הבינה שחוטפים את שלושת הנערים, צפות ועולות, טוענים תושבים באזור כי ישנם חלקים ביו"ש שאין בהם קליטה כלל ואין אפשרות להתקשר בשעת חירום

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 16/06/14 15:11 יח בסיון התשעד

השוטרים לא הבינו שמדובר בחטיפה? בחלקים מיו"ש אין בכלל קליטה
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בעוד כוחות הביטחון הרבים עורכים סריקות אחר שלושת החטופים, עולות טענות נגד המשטרה על כך שלא הבינה בזמן אמת שחוטפים את שלושת הנערים. תושבים ביהודה ושומרון מצביעים על בעיה לא פחות חמורה - בחלקים רבים ביהודה ושומרון אין כלל קליטה בטלפונים הסלולריים, כך שלא ניתן להתקשר לכוחות הביטחון במצב חירום.

"בכל פעם שאנחנו עוברים בוואדי סמוך לכפר סעיר, רגע לפני שמגיעים לאזור קרית ארבע, אנחנו רועדים מפחד", מספרים תושבים ל'כיפה'. “אין שם קליטה ומדובר במקום מועד לפיגועים. לפני כשנתיים נרצחו שם אשר ויונתן פלמר כשיידו אבנים גדולות על הרכב שלהם. איך דווקא במקום כזה אין קליטה?”.

מאז עליית היישוב החדש לשם במערב השומרון על הקרקע, חווים תושביו בעיה קשה של אי יכולת תקשורת באמצעות טלפונים ניידים. אין ספק שדבר זה מציק בשגרת היום יום אך ברגעים אלו צף ועולה החשש האמיתי לצורך בתקשורת בשעות חירום.

לדברי קובי מורי יו"ר ועדת תקשורת בישוב: "לצערי, דווקא בימים אלו צריך ללחוץ לשיפור הקליטה על צירי הדרכים באזורינו. אם חס וחלילה יתבצע ניסיון חטיפה או תאונה על הציר לכיוון בית אריה, לא ניתן ליצור קשר ולהזעיק עזרה. אנחנו מבקשים לפנות לגוף האחראי על בעיות הקליטה החמורות באזורינו בכלל ובישובים לשם- עלי זהב בפרט. כאמור, מעבר לפגיעה שהפכה בלתי נסבלת בהתנהלות היום יומית, ברור שהמצב הוא נקודת תורפה ביטחונית"

בעבר, פנתה ועדת תקשורת של הישוב לחברות הסלולר השונות בבקשה לטיפול בבעיה :"הנושא מוכר וחלקו נובע מבעיות בטחון, ובכל מקרה עובדים על הנושא וישנם כבר תוכניות לשיפור הקליטה בחודשים הקרובים" הייתה התשובה במקרה הטוב. בעוד שגם תשובה כגון "זה לא כלכלי לנו להציב אנטנה באזור" התקבלה.

רק לפני מספר שבועות ערך חבר הכנסת מוטי יוגב סיור נרחב בישובי הר חברון, בדיוק באותו אזור בו נחטפו הנערים, ואמר "אין סיבה שביהודה ושומרון תהיה פחות קליטה מאשר כל מקום אחר בארץ, אפעל ככל יכולתי לשינוי המצב".

בשנה האחרונה עוסק יוגב כיו"ר ועדת המשנה לענייני יו"ש של ועדת חוץ ובטחון בשיפור הקליטה הסלולארית ברחבי יהודה ושומרון ואף כינס מספר ישיבות בנושא בכנסת. יוגב נחשף בצורה חריפה לבעיה שמשבשת את שגרת החיים של התושבים ואשר מהווה בעיה חמורה לצרכים בטחונים.

שר התקשורת והגנת העורף, גלעד ארדן, סייר לאחרונה במועצה אזורית מטה בנימין וקיים ישיבה משותפת עם ראש המועצה אבי רואה וכן עם מנכ"לי משרדו, מנכ"ל המשרד להגנת העורף, ניצב (בדימוס) דן רונן ומנכ"ל משרד התקשורת, אבי ברגר.

בישיבת העבודה עלה לדיון נושא הקליטה הסלולרית ברחבי המועצה. השר ארדן התייחס לנושא ואמר כי הוא רואה חשיבות עליונה בסגירת פערי הקליטה ברחבי המועצה וביו"ש בכלל והבטיח לסייע כפי יכולתו כדי לקדם את הנושא מול החברות הפרטיות ושאר הגורמים המעורבים בעניין. כמו כן נידונו בישיבה נושאים שונים בתחום הגנת העורף.

ראש מועצת מטה בנימין, וראש מועצת יש"ע אבי רואה הביע תקווה שנושא הקליטה הסלולרית יטופל בהקדם. "מדובר בצורך קיומי שנועד להציל חיים ולא בנוחות או במותרות. הנסיעה בכבישים ללא קליטה סלולרית ביו"ש בכלל ובבנימין בפרט יכולה להיות מסוכנת ואין שום דרך להזעיק עזרה כאשר אין קליטה, הגיעה הזמן לפתור את הבעיה הזו ולתת מענה ראוי לנושא".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן