השגריר באו"ם ל'כיפה': "אני מסביר שההתיישבות לא מכשול לשלום"

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, יקיים כנס מיוחד שיספק כלים משפטיים למאבק ב- BDS. בין המרצים, פרופסור אלן דרשוביץ. השגריר דנון ל'כיפה': "עלינו להילחם בתנועה החשוכה הזו בכל זירה אפשרית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/11/16 13:41 יד בחשון התשעז

השגריר באו"ם ל'כיפה': "אני מסביר שההתיישבות לא מכשול לשלום"
יחצ, צילום: יחצ

במסגרת המאבק ב-BDS, תנועת החרמות על ישראל, יתקיים מחר (רביעי) כנס גדול שיתמקד במאבק המשפטי. יוזם הכנס הוא שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, שאומר בשיחה עם 'כיפה' כי מטרת ההתכנסות היא לתת "כלים לכל מי שמוכן לתת יד למאבק בחרמות על ישראל".

"בשנה שעברה ערכנו כנס גדול מאוד למאבק ב- BDS ובכל אלה שקוראים להחרים את ישראל", אומר דנון ל'כיפה' ומספר שבכנס ההוא, "השתתפו למעלה מ 2000 מנהיגים וסטודנטים מרחבי ארה"ב. שם הכרזתי שנאבק בצורה מסודרת ב- BDS, שהיא תנועה שמפיצה שנאה ומעודדת גזענות ואפליה, היא לא מוסרית מיסודה ועלינו להילחם בתנועה החשוכה הזו בכל זירה אפשרית". על פי השגריר דנון, מטרת הכנס שיתקיים מחר באו"ם, היא פחות הצהרתית ויותר מעשית, "הכנס יתמקד בצד המשפטי של המאבק. ישתתפו בו עורכי דין, משפטנים וסטודנטים למשפטים, שיבואו ויתנו כלים משפטיים וישתפו בדוגמאות מעשיות, כיצד יש להיאבק באופן משפטי ב-BDS, בבתי המשפט ובהתנהלות מול תביעות".

בין הדמויות הבולטות שיטלו חלק בכנס, ניתן למצוא את פרופסור אלן דרשוביץ, מרצה לשעבר בבית הספר למשפטים באוניברסיטת הרווארד ומשפטן בעל שם עולמי, הידוע כתומך נלהב של ישראל. דרשוביץ פרסם ספרים רבים העוסקים בצדקתה וזכות קיומה של מדינת ישראל, ביניהם הספר "ישראל-כתב הגנה". דרשוביץ גם סומן בעצמו כמושא לרדיפה על ידי מתנגדי ישראל, כאשר רק לאחרונה האתר youtube צנזר את העמוד שלו, לאחר שפרסם קטע וידאו בו הוא מספר על ההיסטוריה של מדינת ישראל. הוידאו סווג כ"לא מתאים לצופים רגישים" והגישה אליו הוגבלה.

(צילום: Avi Ohayon/ פלאש 90)

דנון אומר שחוץ מפרופסור דרושביץ יהיו "מרצים מומחים נוספים, שיקחו חלק במגוון פאנלים שיתנו כלים מעשיים ומשפטיים למאבק בחרמות על ישראל. אני גיליתי בכנס האחרון שהאו"ם, למרות שיש בו הרבה עויינות לישראל, הוא גם מקום שיכול לתת השראה וכוחות לצאת ולהיאבק".

האם אתה מזהה שינוי ביחס והגישה של האו"ם, כלפי הצד של ישראל בסכסוך במזרח התיכון?

"זה מאבק לא קל שמנוהל יום יום שעה שעה ואנחנו מתחילים גם להגיע להישגים, אבל חשוב להבין שזה לא יסתיים ביום אחד. זה מאבק שהוא כמו מרתון לטווח ארוך. צריך להמשיך ולהגיע להישגים, אבל זה לא דבר שיסתכם בהצבעה אחת".

שלשום עבר חוק ההסדרה לקריאה טרומית, איך מגיבים השגרירים באו"ם לחוק הזה, ובכלל איך אתה מסביר ומדברר את ההתיישבות ביהודה ושומרון אופן כללי?

"אני מייצג את מדיניות הממשלה, ברגע שיהיה חוק שיעבור בשלוש קריאות בכנסת, כמובן שאייצג אותו נאמנה. כרגע אנחנו מסבירים לאנשים ששואלים שמדובר בהליך דמוקרטי שעדיין לא הסתיים. אני מדגיש את הנושא הדמוקרטי ומתמקד בזה שישראל היא מדינה דמוקרטית. לגבי ההתיישבות אני שב ומדגיש שההתיישבות היא לא המכשול לשלום אלא ההסתה הפלסטינית וחוסר הנכונות שלהם לנהל משא ומתן".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן