"השב"כ מנצל את התמימות של שרי הבית היהודי"

אחרי שבנט הצהיר כי עדיף להאמין לשקד מאשר לאיתמר בן גביר, תוקף בן גביר בחזרה: מציע שבנט ידבר עם העצורים ולא יוזן מתדרוכי שב"כ

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 23/12/15 12:33 יא בטבת התשעו

"השב"כ מנצל את התמימות של שרי הבית היהודי"
פלאש 90, צילום: פלאש 90

עו"ד איתמר בן גביר מגיב הבוקר (ד') לדברי שר החינוך נפתלי בנט בעניין פרשת העצורים בהצתה בכפר דומא. זאת לאחר שהבוקר אמר השר בנט כי "לא תלו אנשים במהלך החקירה ולא היה ניסיון התאבדות של אחד העצורים. ''החקירות לא סימפטיות כי הם שותקים, אתם מעדיפים להאמין לאיתמר בן גביר או לאיילת שקד?'' אמר בנט.

לדבריו של בן גביר, שר החינוך נפתלי בנט וחבריו למפלגה אינם מכירים את החקירה לעומקה והשב"כ מנצל אותם:"לצערי השב"כ מנצל את התמימות של שרי הבית היהודי, ואת העובדה שהם לא מכירים את הסיטואציה. הייתי מציע לשר בנט ולשרה שקד שישוחחו עם עצורים שכבר שוחררו בפרשה, ישמעו מכלי ראשון, מה עברו אותם עצורים שחלקם נמצא כרגע על כדורי הרגעה, ולא יקבלו את תדרוכי השב" כ ככתבם וכלשונם".

עו"ד בן גביר טוען שהאמירות של השר בנט, קשורות לתדרוך שעברו בימים האחרונים פוליטקאים ואנשי ציבור על ידי גורמים מטעם המחלקה היהודית בשב"כ, בו הועבר דף אשר הכיל מסרים אנטי ציוניים שהחזיקו נערי הגבעות: "בעניין הציונות, אני דווקא מאוד מתחבר לדברים של השר בנט ואני לא פחות ציוני ממנו. יש לי ויכוח לעיתים עם חלק מהנערים בעניין האמון שניתן למדינת ישראל, ואולם, גם אם מקצת הנערים טועים ביחסם למדינה והלכו רחוק מידי, עדין אין זו סיבה לפגוע בהם, להתעלל בהם, ואין לאפשר לשב"כ לפגוע בהם".

עו"ד בן גביר הוסיף כי חקירות השב"כ נובעות לא מהחשש לאנטי ציונות בקרב נערי הגבעות, אלא מאנטי דתיות:" השר בנט, השרה שקד וכל אנשי הציבור מימין שמתבטאים בפרשה צריכים להבין שהיום זה נער מגבעה ומחר זה נער מאפרת ואלון שבות, ומחרתיים מרעננה".

"מבחינת חלק מהגורמים בשב"כ נערי הגבעות הם האויב, ההורים שלהם הם הורי מחבלים, והשכנים של נערי הגבעות הם סביבה תומכת טרור . אסור לנו להסכים עם ההתנהלות הזאת וחייבים להשמיע קול זעקה גם אם הזעקה הזאת מאוד מפריעה לאנשי המחלקה היהודית בשב"כ" ציין בן גביר.

בעקבות דברי השר, פנה עורך דין נוסף של אחד העצורים בפרשה במכתב חריף ליו"ר הבית היהודי בו טען כי "אין הצדקה לסאדיזם שבוצע בפרשה הזו".