השב"כ להורים ביו"ש: מנעו מבניכם מעורבות ב"תג מחיר"

שירות הביטחון הכללי קיים שיחות אישיות עם משפחות שבניהם היו מעורבים, בין היתר, גם בפעולות "תג מחיר". במקביל, הגביר השב"כ את האכיפה על בני הנוער ביו"ש

חדשות כיפה אורי פולק 22/09/11 13:41 כג באלול התשעא

השב"כ להורים ביו"ש: מנעו מבניכם מעורבות ב"תג מחיר"
andydr-cc-by-sa, צילום: andydr-cc-by-sa

שירות הביטחון הכללי קיים באחרונה שיחות עם הורים לילדים החשודים בביצוע פעולות "תג מחיר", זאת על מנת למנוע, באמצעים חינוכיים, פעולות דומות בעתיד. השיחות התקיימו במקרים בהם השב"כ לא הצליח לבסס בסיס ראייתי לפעולה משפטית נגד הנערים, אך ניצל את ההזדמנות על מנת לקרוא להורים שלא לאפשר להם לבצע פעולות דומות בעתיד.

על פי הדיווח בגלי צה"ל, השב"כ הגביר באחרונה את הפיקוח על בני הנוער ביהודה ושומרון, זאת במסגרת המאמצים נגד הרחבת פעולות "תג מחיר" בגזרה ועל רקע המתיחות הביטחונית המאפיינת את העת האחרונה, לקראת ההכרזה האפשרית על מדינה פלסטינית.

רק השבוע הוציא השב"כ צו הרחקה לארבעה חודשים לנכדו של הרב מאיר כהנא ז"ל, מאיר אטינגר, זאת בשל מעורבותו בקורס הגנה עצמית שהועבר באחרונה לעשרות בני נוער ביהודה ושומרון. נער נוסף נעצר לאחר שפרסם בעמוד הפייסבוק האישי שלו סטטוס, בו נכתב כי "לקראת ספטמבר אני מבקש שלא נצא פראיירים, שימו לב טוב טוב מה קורה עם הפלסטינים".

עורך הדין עדי קידר, יועצה המשפטי של עמותת "חוננו" המייצגת פעילים רבים ביהודה ושומרון, מתח ביקורת על התנהלות השב"כ ותהה "איך אפשר להגיע לאם ולהגיד לה שילדה חשוד במעשים כאלו ואחרים בלי ראיות מספיקות?".

הוא הסביר כי התנהלות מערכת אכיפת החוק היא חד צדדית, תוך שהיא פועלת באופן ניכר דווקא נגד הציבור הימני. "אנחנו שומעים על פעולות אנרכיסטיות קשות מצדו השני של המתרס, ואני לא רואה מישהו מוציא צווי הרחקה מנהליים לאנשים שם. בכל יום שישי נפצעים חיילי צה"ל בהפגנות יותר מב"תג מחיר". הבעיה היא שלחטיבה היהודית בשב"כ אין מספיק עבודה והם מקבלים פידבק שלילי כשהם לא מצליחים לפענח מקרים שונים - אז זה מה שהם עושים", הסביר עו"ד קידר.