השב"כ: "התפתחות משמעותית בפרשת דוואבשה"

השב"כ שיחרר אמש שני עצורים בפרשה למעצר בית. הפגנה גדולה התקימה במחאה על תנאי חקירתם של העצורים

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 21/12/15 09:20 ט בטבת התשעו

השב"כ: "התפתחות משמעותית בפרשת דוואבשה"
ארגון חוננו, צילום: ארגון חוננו

בשב"כ טוענים כי חלה התפתחות משמעותית בפרשת ההצתה בכפר דומא, והשב"כ והפרקליטות צפויים להגיש במהלך השבוע לבית המשפט המחוזי הצהרת תובע נגד העצורים החשודים בפרשה. גורמים בשב"כ ובמשטרה צופים כי בקרוב יוגשו גם כתבי אישום.

המדינה הגישה אתמול (א') בקשה לבית משפט השלום בפתח תקווה לשחרר למעצר בית שניים מהחשודים בביצוע ההצתה בכפר דומא ובסיוע לו. בבקשה לא נסוגו המשטרה והשב"כ מהחשדות החמורים לגבי השניים, הכוללים עבירות של גרימת מוות במזיד, חברות בהתאגדות אסורה והצתה על רקע לאומני.

אמש טענו עורכי דינם של העצורים כי אחד מהם ניסה להתאבד בגלל הלחץ הנפשי שהופעל עליו. בעקבות הדברים נבדק הקטין בידי הפסיכיאטר המחוזי אשר הורה לקיים השגחה צמודה על הקטין וקבע כי הוא נמצא בלחץ נפשי כתוצאה מהחקירה. עוד התברר כי הוא מטופל בכדורים בידי רופא בית המעצר בשל קושי בשינה כתוצאה מהחקירות והעינויים. בשב"כ טוענים כי הדברים משוללים כל יסוד, וכי אף אחד מהעצורים לא ניסה להתאבד.

אמש התקיימה הפגנה בגשר המיתרים בירושלים, במחאה על העינויים שעוברים העצורים במרתפי השב"כ. בהפגנה השתתף גם הרב דב ליאור שאמר כי "לא ייתכן שיהודי ייתאכזר ליהודי". במהלך ההפגנה ירדו המפגינים לכביש וחסמו את הכניסה לירושלים. לדברי המשטרה חלק מהמפגינים אף יידו אבנים אל עבר שוטרים, ושוטר אחד נפגע מאבן בראשו.

מפקד הכוח הכריז על ההפגנה כבלתי חוקית והורה למפגינים להתפזר. משלא נענו החל פיזור המפגינים בכוח ונעצרו שישה מפגינים. בארגון חוננו טענו כי המשטרה הפעילה אלימות. במשטרה אומרים כי הופעל כוח סביר כדי לפזר את ההפגנה.

(צילום: ארגון חוננו)