השב"כ המליץ להפסיק התקציב לישיבת "עוד יוסף חי"

זאת בשל מידע מודיעיני כי רבנים בכירים בישיבה מעודדים את תלמידיהם לפעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים. שב"כ: תלמידים בישיבה מעורבים באלימות נגד פלסטינים וכוחות הביטחון

חדשות כיפה אורי פולק 27/09/11 09:46 כח באלול התשעא

השב"כ המליץ להפסיק התקציב לישיבת "עוד יוסף חי"
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

שירות הביטחון הכללי המליץ באחרונה למשרד החינוך להפסיק לאלתר את תקצוב ישיבת "עוד יוסף חי" שביצהר, זאת בשל מידע מודיעיני, לכאורה, לפיו רבנים בכירים בישיבה מעודדים את תלמידיהם לביצוע פעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים או כוחות הביטחון.

על פי הפרסום בעיתון "הארץ", השב"כ קיים באחרונה פגישות עם משרד החינוך והמליץ למדינה שלא להעביר כסף לישיבה, זאת בשל מידע על מעורבות תלמידים בישיבה באלימות. עד כה טרם התקבלה החלטה מפורשת בנושא על ידי המשרד. בישיבת "עוד יוסף חי" אמרו לכיפה כי זה כבר מספר חודשים שהם לא מקבלים תקציב מהמדינה, מאז חודש ינואר האחרון וחרף הבטחה כי תקציב הישיבה לא בוטל.

בראש הישיבה עומד הרב יצחק שפירא, מחבר הספר "תורת המלך". נשיא הישיבה הינו הרב יצחק גינזבורג, שנחקר אף הוא בעברו ביחס להסתת תלמידיו לאלימות נגד ערבים. היא נחשבת לאחת הישיבות הימניות והקיצוניות ביותר בעולם הישיבות הישראלי.

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה כי "בידי שירות הביטחון הכללי הצטבר מידע רב על אודות תלמידים בישיבות ‘עוד יוסף חי' ו'דורשי ייחודך' באשר למעורבותם בפעילות בלתי חוקית, חתרנית ואלימה המופנית כלפי פלסטינים וכוחות הביטחון. מהמידע עולה בין השאר כי רבני הישיבה וראשיה מודעים לחלק מהפעילות, אינם מונעים אותה ואף מאפשרים לתלמידים לקחת בה חלק. לאור האמור לעיל העביר השב"כ, בתיאום עם משרד המשפטים, למשרד החינוך את המידע והמלצה לשקול את הפסקת מימון המדינה את הישיבות".

בישיבת "עוד יוסף חי" מבהירים כי טענת השב"כ איננה הגיונית. עו"ד יצחק בם, המייצג את הישיבה, אמר כי "כאשר נתבקש השב"כ לתת שמות של מתפרעים, השם היחיד שהוא יכול היה לספק היה שמו של תלמיד שסולק מן ישיבה בגלל בעיות התנהגות. אנחנו מקווים כי משרד החינוך מפעיל שיקול דעת עצמאי ואינו פועל כמריונטה בידי השב"כ".