הר הבית הפך לאצטדיון כדורגל

מטה ארגוני המקדש קורא למשטרה להפסיק את משחקי הכדורגל שמתקיימים על ידי פלסטינים במתחם הר הבית, תוך פגיעה בוטה ברגשות היהודים המבקרים במקום

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/13 16:28 יא בתמוז התשעג

הר הבית הפך לאצטדיון כדורגל
מטה ארגוני המקדש, צילום: מטה ארגוני המקדש

מטה ארגוני המקדש קורא היום (ד‘) למשטרת ישראל לפעול מיידית להפסקת משחקי הכדורגל שמתקיימים בהר הבית, תוך פגיעה חריפה ברגשות היהודים.

במטה מציינים היום כי יהודים שביקרו בהר הבית נחרדו למראה משחקי כדורגל שנערכו בצידו הדרומי של האתר הקדוש, סמוך לרחבת אורוות שלמה. היהודים הפסיקו את המשחק, אך שוטרי המקום נחלצו לעזרת המוסלמים והחזירו להם את הכדור, בניגוד לפסיקת בג"צ האוסר לשחק ברחבי ההר.

יהודים שעלו היום להר הבית גילו לתדהמתם שילדים מוסלמים פוגעים בקדושת המקום ומשחקים כדורגל ברחבת ההר. שלושה מהם לא יכלו לסבול את חילול המקום, לקחו את הכדור, והעבירו אותו לידי אחד השוטרים שהיה צמוד אליהם במשך שהותם בהר. השלושה דרשו ממנו לאכוף את חוק שמירת המקומות הקדושים ולהפסיק את הפגיעה ברגשותיהם. הם אף טענו בפניו שבית המשפט הורה למשטרה שלא לאפשר משחקי כדור ופיקניקים בהר הבית.

השוטר טען שלא ידועה לו פסיקה שכזו, והוא כבר רגיל לראות משחקים כאלו מפעם לפעם. "אני לא אפסיק את המשחקים. אין לי הוראה כזו", אמר השוטר והזעיק למקום קצין. מרינה סוקול, שעלתה למקום, מספרת שהם חזרו בפני הקצין על טענותיהם בדבר הפגיעה בקדושת המקום, ברגשותיהם ובחוק, וביקשו ממנו למנוע את חילול המקום. הקצין סירב לבקשתם, החזיר את הכדור לנערים המשחקים, והודיע ליהודים שאם רגשותיהם נפגעים הם יכולים לצאת מתחומי ההר, או להמשיך לשהות בהר למרות מה שקורה במקום. שלושת היהודים עזבו את ההר, לאחר שלא יכלו לסבול את חילול המקום.

”מטה ארגוני המקדש קורא למשטרה לאכוף את קדושת המקום הקדוש, את החוק, את פסיקות בג"צ ובתי המשפט, ולהגן על רגשות היהודים בהר הבית“, נמסר מהמטה לכיפה. במטה ציטטו פסיקה קודמת של בג“צ שקובעת כי ”על המשטרה להקפיד ולהבטיח כי תופעות כגון אלו [משחקי כדור-רגל ו"פיקניקים" הנערכים על ידי מוסלמים]. לא יחרגו מהמתחמים שצוינו לעיל, כדי שתשמר קדושת המקום מפני חילולו, ולא ייפגעו רגשותיהם של בני כל הדתות“.