הר הבית - גרסת האח הגדול

בהסכם שהושג בין ישראל וירדן נקבע כי המצלמות יתעדו את הר הבית מסביב לשעון ושני הצדדים יוכלו לצפות בהן, על מנת לעקוב אחר הפרות סדר במקום

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 06/03/16 09:19 כו באדר א'

הר הבית - גרסת האח הגדול
Yonatan Sindel, פלאש 90, צילום: Yonatan Sindel, פלאש 90

ישראל וירדן סיכמו כי הצבת המצלמות בהר הבית תתבצע עוד לפני חג הפסח. בדרג המדיני בירושלים רואים בכך הישג ישראלי, שיאפשר מעתה ואילך לעקוב אחר מפירי סדר מוסלמים במקום ולתעד אותם. גורם מדיני בכיר אמר אמש כי הצבת המצלמות הצפויה היא "אמצעי פיקוח משמעותי לשמירה על הסדר בהר הבית". כך פורסם הבוקר בעיתון "ישראל היום".

ההחלטה להציב את המצלמות ברחבת הר הבית בעיר העתיקה בירושלים התקבלה לפני כארבעה חודשים, לאחר חודש של עימותים אלימים בירושלים, כשהפלשתינים מפיצים את הסיסמה השקרית כי "הר הבית בסכנה". מי שהוביל את הפשרה בנושא היה מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי, שתיאם זאת עם עבדאללה מלך ירדן ועם רה"מ בנימין נתניהו.

לפי ההסכם בין ישראל לירדן, המצלמות ישדרו כל העת ותהיה אפשרות של כל צד להתחבר אל השידור ולצפות בנעשה. בימים האחרונים סוכם בין הצדדים כי הצבת המצלמות תבוצע בהקדם האפשרי. זאת מכיוון שלקראת חג הפסח גוברים הביקורים של יהודים אל ההר, וקיים לצדדים אינטרס משותף לתעד את הנעשה במקום.

ישראל רוצה להראות שהביקורים נעשים בפיקוח צמוד של המשטרה, ולתעד את התוקפנות של הפלשתינים נגד היהודים והשוטרים שבהר. הפלשתינים, מצידם, טוענים כי מבקרים יהודים בהר מעוררים פרובוקציות - ולכן חשוב התיעוד לטעמם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן