הרשת זוכרת את הרב פורת ז"ל

דקות לאחר פטירתו של הרב חנן פורת ז"ל, עודכנו הפרטים אודותיו ב"ויקיפדיה" והוקמה ב"פייסבוק" קבוצה לזכרו. "ההמונים תמיד אהבו אותו, וכך הם זוכרים אותו גם כעת"

חדשות כיפה אורי פולק 05/10/11 09:15 ז בתשרי התשעב

הרשת זוכרת את הרב פורת ז"ל

דקות לאחר היוודע דבר פטירתו של הרב חנן פורת ז"ל, כמעט לפני העדכונים שהחלו זורמים אל מערכות החדשות, עודכן הערך אודותיו באנציקלופדיה המקוונת "ויקיפדיה". לא בכדי, עיתונאים רבים שאבו ממנה משהו מההיסטוריה ארוכת-השנים ועמוסת הפעילות שאפיינה את עשייתו של הרב פורת. האינטרנט, שכנראה מתנהל בקצב מהיר הרבה יותר מכל מה שידענו, הספיק להתחיל ולהנציח את דמותו של אחד ממנהיגיה הבולטים של ההתיישבות.

תחושות הכאב והאובדן על הרב פורת ז"ל, שנפטר לאחר מאבק ממושך במחלה קשה, הביאו את שמוליק קליין, מאנשי התקשורת הבולטים במגזר וידיד המשפחה, לפתוח לזכרו של הרב פורת ז"ל קבוצה פעילה ברשת החברתית "פייסבוק". תחת הכותרת "מעט מן האור - לזכרו של חנן פורת ז"ל", ביקש קליין מהגולשים לשתף את כלל הציבור בחוויותיהם האישיות סביב דמותו.

(צילום: צילום מסך)


קליין מסביר היום לכיפה כי "הרב חנן פורת, מתחילת דרכו הציבורית, ידע תמיד לגעת בהמונים. הוא היה אחד המנהיגים המשמעותיים והפוליטיים של הציונות הדתית, על אף שהדבר כמעט ולא קיבל משמעות פוליטית בשל השיטה שהייתה נהוגה באותם ימים. ההמונים היו נתונים לו והציבור מאוד אהב אותו בשל אישיותו. לכן חשבתי להשתמש ברשת ולתת לאנשים להזדמנות כדי לזכור אותו להגיד שהם עושים משהו למענו ולמען זכרו".

לדבריו, "היכולת לתת לאנשים לעשות משהו למענו ולהוביל לאיזה מקום חיובי את הכאב שהם חשים מאז אתמול, הביאה אותי אל הפייסבוק - בתקווה שדווקא באמצעותו יוכלו ההמונים למצוא איזו דרך חדשה כדי להוסיף, כפי שהרב פורת ז"ל היה נוהג להדגיש, 'מעט מן האור'".