הרשת גועשת: האם באמת כהנים לא יכולים לטוס?

בשבועיים הקרובים, עקב עבודות תשתית, יוסטו חלק מנתיבי הטיסה מנתב"ג, למסלולים שיעברו מעל בתי עלמין. הרב מאיר נהוראי לא חושב שיש עם זה בעיית טומאה גדולה: "כהן שסומך על המקלים וגם ככה טס לחו"ל יכול לעבור מעל בתי עלמין במהלך הטיסה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/11/16 15:32 ל בתשרי התשעז

הרשת גועשת: האם באמת כהנים לא יכולים לטוס?
ChameleonsEye / Shutterstock.com, צילום: ChameleonsEye / Shutterstock.com

החל מהיום ועד ה-17 לנובמבר יוסטו נתיבי הטיסות מנתב"ג, למסלולים חלופיים שיחלפו בין היתר מעל בתי עלמין. על פי ההלכה, לכהנים אסור להיכנס לבתי עלמין מחשש לטומאה, אך האם הדבר תקף גם לטיסה? שאלנו את הרב מאיר נהוראי, רב מושב משואות יצחק ויו"ר ארגון רבני בית הלל.

בימים האחרונים, פורסם שעקב עבודות תשתית של רשות שדות התעופה, יוסטו נתיבי הטיסות למסלולים חלופיים שיעברו מעל בתי עלמין, כך שכהנים לא יוכלו לטוס בשבועיים הקרובים. חבר הכנסת, אורי מקלב, נפגש לאחרונה בנושא זה עם הגורמים הרלוונטים, ולאור פנייתו הודיע מנכ"ל אל על כי כהנים שידחו את טיסתם לא יחויבו בקנס.

(צילום: דוברות בית הלל)

הרב נהוראי לא כ"כ מבין את הבעיה: "יש טומאת ארץ העמים שכהן לא יכול לצאת לחו"ל בכלל, עכשיו אם הוא יוצא בכל זאת לחו"ל, אז הוא סומך על המקלים בנושא, אז לא נראה לי שצריכה להיות לו בעיה גם לטוס מעל בתי העלמין". ובכל זאת, אומר הרב נהוראי שאם יש כאלה שהדבר ממש מהווה איסור ובעיה מבחינתם אז ש- "לא יטוסו בשבועיים הקרובים". כשבכל מקרה, אומר הרב, שאם עבודות התשתיות נצרכות, כמובן שאי אפשר לבטלן.