הרשקוביץ: תלמידי ההסדר לא נופלים ברמתם ההלכתית מהחרדים

השר דניאל הרשקוביץ תקף את השתמטות החרדים מצה"ל וטען כי "בעוד שבני ישיבות ההסדר מרבים קידוש השם, חלק מהחרדים מרבים חילול שם שמים בעולם"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 03/07/12 09:19 יג בתמוז התשעב

הרשקוביץ: תלמידי ההסדר לא נופלים ברמתם ההלכתית מהחרדים
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, מתח היום (ג') ביקורת על ההשתמטות החרדית מצה"ל וטען כי התירוץ החרדי, לפיו שירות בצה"ל עומד בסתירה עם אורח חיים הלכתי ותורני - הינו "לשון הרע" שקרי.

"אני מכיר לא מעט חיילי הסדר שבעת שירותם הצבאי, תקשיב טוב טוב, מקפידים על קלה כבחמורה הרבה יותר מהרבה בחורים חרדים שבאותה עת נמצאים בישיבה. ואני אומר את זה במלוא האחריות", אמר הרשקוביץ בראיון לתחנת הרדיו החרדית "קול ברמה". לדבריו, "ההבדל ביניהם לבין הבחורים החרדים הוא שאלה מרבים קידוש שם שמים בעולם, ואלה מרבים חילול שם שמים בעולם".

הרשקוביץ תקף את המראיין החרדי אבי מימרן, לאחר שזה שאל אותו אם "לימוד תורה זול בעיניו", וטען כי ההפך הוא הנכון: "לימוד תורה זול בעיניך! כי לימוד תורה בעיניך לא אפשרי אלא רק בתנאי חממה". לדברי הרשקוביץ, "אצלי לימוד תורה קיים, אנשים לומדים גם כאשר הם לוחמים. מבחינתך, כשמישהו עושה משהו אחר הוא לא יכול ללמוד תורה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן