הרשקוביץ קורא לראשי מוסדות החינוך להגביל תשלומי ההורים – עוד השנה

לטענת יו"ר "הבית היהודי" ובהתבסס על בדיקות שערך באחרונה, ניתן להגביל את תשלומי ההורים ל-7,500 שקלים לתלמיד בישיבה תיכונית ללא פנימייה ו-6,500 שקלים עבור תלמידת אולפנה

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 20/08/12 08:34 ב באלול התשעב

הרשקוביץ קורא לראשי מוסדות החינוך להגביל תשלומי ההורים – עוד השנה
יחצ, צילום: יחצ

לקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה, מפרסם היום (ב') יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, "קול קורא" בו הוא קורא לראשי המוסדות התיכוניים וחטיבות הביניים בחינוך הדתי להפחית בצורה משמעותית - כבר משנת הלימודים הקרובה - את תשלומי ההורים.

במכתבו מציין הרשקוביץ כי "במסגרת דיוני התקציב ובהמשך להתייעלות המוסדות, אציג בפני ראש הממשלה מתווה שיעמיד את תשלומי ההורים על פחות מ-5000 שקלים לשנה, באמצעות שינוי שיטת התקצוב של משרד החינוך וסיוע המדינה, כך שהחינוך הציוני-דתי לא יהיה מופלה עוד לרעה".

הרשקוביץ מספר כי בשבועות האחרונים קיים התייעצויות עם קשת רחבה של מומחים העוסקים בנושא, יחד עם נציגי ההורים שפנו אליו. "כינסתי מספר ישיבות בנושא והגענו לידי מסקנה כי יש לצאת בקריאה פומבית להגבלת תשלומי ההורים בישיבות התיכוניות ובאולפנות", הוא מתאר.

יו"ר "הבית היהודי" קורא במכתבו "להגביל כבר בשלב זה את תשלומי ההורים, ולהעמידם במהלך שנת הלימודים תשע"ג על 7,500 שקלים עבור בן בישיבה תיכונית ללא פנימייה, ו-6,500 שקלים עבור בת באולפנה ללא פנימייה - כולל הכל". בהתבסס על בדיקות שקיים באחרונה, טוען הרשקוביץ כי "מדובר בסכומים ריאליים, שאליהם ניתן להגיע באמצעות התייעלות ושקיפות של הנהלות המוסדות, ובלי לפגוע במאום ברמת הלימודים ובהיקפם".

"אני מצפה שהנהלות המוסדות ישתפו פעולה בנושא", ציין הרשקוביץ, שטען כי "על ראשי המוסדות לפעול בשקיפות תקציבית מלאה ולחשוף את הנתונים הכספיים בפני ההורים, כמו גם את עלויות שכרם של בעלי המשכורות הגבוהות בכל מוסד".