הרשקוביץ נפרד מהכנסת ומסכם הישגים משמעותיים

השר דניאל הרשקוביץ נשא נאום פרידה ממליאת הכנסת, שהתייחס להישגיו במשרד המדע והטכנולוגיה ובמערך השירות האזרחי-לאומי. "מסכם את התקופה בהודאה גדולה לקדוש ברוך הוא", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 12/02/13 09:17 ב באדר התשעג

הרשקוביץ נפרד מהכנסת ומסכם הישגים משמעותיים
יותם פרום, צילום: יותם פרום

השר דניאל הרשקוביץ, שר המדע והטכנולוגיה בממשלה היוצאת, נשא אתמול (ב‘) נאום פרידה ממליאת הכנסת, במהלכו סיכם את פעילותו בקנדציה החולפת. ”אני מסכם את התקופה הזאת בסיפוק רב ובהודאה גדולה. בהודאה גדולה לקדוש ברוך-הוא שזכינו בארבע השנים האלה להביא את משרד המדע והטכנולוגיה למקום הראוי כמעצמה מדעית וטכנולוגית כל כך גדולה", אמר השר הרשקוביץ.

לצד ההישגים בתחום המדע, סקר השר הרשקוביץ את פעילותו בתחום השירות האזרחי-לאומי, כשר הממונה על המערך. ”היום, כשאנחנו מדברים על השוויון בנטל, ואין ספק שבכל הנוסחאות ובכל המתווים המדוברים, גם השירות האזרחי יהיה אחד מן הגורמים. הרי, כאשר ב-2009, מספר המשרתים במגזר החרדי בשירות האזרחי היה 460. עם פקיעת חוק טל הגענו למספר של 2,026, דהיינו כמעט פי חמישה“, אמר.

”במגזר המיעוטים התחלנו עם 1,050 משרתים, היום יש 2,711. מעבר לזה, נוספו מאות תקנים למתנדבים בעלי צרכים מיוחדים, ומאות תקנים לנוער בסיכון. שיפרנו את תנאיהם של המתנדבים. בחלק מן הדברים הצלחנו להשוות את תנאיהם אפילו לתנאי חיילים עורפיים, כגון: כניסה לאתרים שונים במחירים מוזלים, הענקת סיוע לנזקקים בעניינים שונים, מימון לימודים אקדמיים בפריפריה לבוגרי שירות אזרחי-לאומי ועוד. לראשונה, גם הוכנס התקציב לתקני השירות הלאומי בחינוך, לבסיס התקציב של משרד החינוך, דבר שהיה בעיה כאובה מידי שנה", ציין הרשקוביץ.

לדבריו, "העובדה שמדינת ישראל היא מעצמה מדעית וטכנולוגית משפיעה על מעמדה של מדינת ישראל באומות. בכל ביקורינו בחו"ל ראינו עד כמה מעמדה האדיר של ישראל במדע וטכנולוגיה משפיע על יחסי החוץ“. השר הרשקוביץ ציטט מתורתו של הרב קוק ואמר כי ”הדרך להתמודד עם קונפליקטים נתונה בתורה. כאשר עשרת האחים רוצים להרוג את אחיהם, את יוסף - אחר כך מוכרים אותו לעבדות - אומר הרב קוק שהכול מתחיל בגלל ארבע מילים. ארבע המילים הן "ולא יכלו דברו לשלום". כשיש חילוקי דעות הדרך לטפל בהם היא לדבר. הצרה היא שקשה למצוא את השפה המשותפת“.

בסיכום דבריו הודה השר הרשקוביץ למנכ“ל משרדו, מנחם גרינבלום, לאנשי משרדו ולאשתו, ”שבדרך כלל שמעה אותי בטלוויזיה אבל היום שומעת אותי כאן ביציע. עליה אמר רבי עקיבא: שלי ושלכם - שלה הוא“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן