הרשקוביץ: כניסת לפיד לפוליטיקה תחזק את "הבית היהודי"

יו"ר "הבית היהודי" מעריך כי כניסתו לפוליטיקה של יאיר לפיד תפצל את גוש השמאל אך תחזק את נתניהו, מהלך אשר צפוי, לדבריו, לחזק באופן ניכר את כוחה של המפלגה

חדשות כיפה אורי פולק 19/01/12 11:23 כד בטבת התשעב

הרשקוביץ: כניסת לפיד לפוליטיקה תחזק את "הבית היהודי"

השר הרשקוביץ מעריך כי כניסתו של העיתונאי לשעבר יאיר לפיד לפוליטיקה, תחזק את כוחה של מפלגת "הבית היהודי" במערכת הבחירות הבאה. לטענת יו"ר "הבית היהודי" ובהתבסס על סקרי עומק שבחנו את התפלגות המצביעים נכון לעכשיו, כניסתו של לפיד תפצל את גוש השמאל אך תחזק את נתניהו, מהלך שצפוי, לדבריו, להביא מצביעים רבים יותר למפלגתו שלו.

במאמר שיתפרסם בסוף השבוע בעלון "מצב הרוח", העריך הרשקוביץ כי "כאשר הנסקרים נשאלים מיהי המפלגה השנייה לה היו מצביעים אם הדבר היה מתאפשר, התשובות העולות מקרב מצביעי המרכז-ימין מציבים את "הבית היהודי" כמפלגת הפתק השני הגדולה ביותר בישראל".

לטענתו, אחת הסיבות המרכזיות לכך היא "כוונתו של יאיר לפיד להיכנס פוליטיקה", מהלך אשר "מפצל את מחנה המרכז-שמאל, כך שההנחה הרווחת היא שמול הליכוד לא תעמוד שום מפלגה הזוכה ליותר מ-20 מנדטים. לאור זאת, סיכוייו של ראש הממשלה להרכיב גם את הממשלה הבאה גבוהים מאד, ואין ספק כי עובדה זו תביא רבים "לחזור הביתה" ולהצביע עבורנו".

הרשקוביץ התייחס בדבריו גם להחלטת ועדת המפקד של "הבית היהודי-מפד"ל החדשה" על כך שלראשונה בתולדותיה ובמסגרת המפקד למפלגה, יוכל כל מתפקד לבחור באופן ישיר הן את יו"ר המפלגה ואת רשימת המועמדים לכנסת. "אין זה סוד כי גם בין חברי הסיעה היתה מחלוקת בנושא, ואני מלא הערכה לחברי ועדת המפקד שאימצו את עמדתנו וראו אותה כבסיס להתחדשות הכל-כך נחוצה", טען הרשקוביץ.

יו"ר "הבית היהודי" הסביר כי הוא "מאמין בלב שלם שעל איש ציבור לקבל, אחת לכמה זמן, אישור ורשות מהציבור אותו הוא אמור לייצג שדרכו נאמנה עליו, ושאישיותו רצויה בפני בוחריו". הוא טוען כי המפקד הינו "חלון הזדמנויות כביר" לקידומם של מהלכי השיקום וההבראה, ורענון פניה של המפלגה. "אני משוכנע ששילוב אינטנסיבי של נשים, צעירים, עולים חדשים, ציבור שומרי המסורת ומגזרים נוספים בשורות המפלגה יסייעו לנו להפיח חיים חדשים ותוססים בציונות הדתית", הוא מציין וקובע כי "שילוב כזה חייב לחלחל גם לרשימת נבחרי התנועה".

לטענת הרשקוביץ, "פתיחת השורות היא צעד הכרחי להבאת קהלים חדשים ומתכון לתנופת המפלגה. אני שמח שהצלחנו להוביל את הצעד ההיסטורי הזה, שעשוי להחזיר את הציונות הדתית למקומה הטבעי בפוליטיקה הישראלית".