הרשקוביץ ואורבך: שינויים בפריימריס עלולים למוטט את כולנו

ראשי "הבית היהודי" קראו ליו"ר ועדת המפקד, הרב דניאל טרופר, שלא להכניס שינויים בתקנון הפריימריס למפלגה הצפוי להתקבל היום. "כל שינוי הוא פתח למחלוקות חדשות וישנות", הם טוענים

חדשות כיפה אורי פולק 11/03/12 14:57 יז באדר התשעב

הרשקוביץ ואורבך: שינויים בפריימריס עלולים למוטט את כולנו

השר דניאל הרשקוביץ וח"כ אורי אורבך, ראשי "הבית היהודי", שיגרו היום (א') מכתב לרב דניאל טרופר, יו"ר ועדת המפקד של "הבית היהודי", זאת בקריאה לאשר היום את תקנון הפריימריס ככתבו וכלשונו ומבלי להכניס בו שינויים. המכתב נשלח על רקע הצבעה שצפויה להתקיים היום בועדה פנימית של המפד"ל, שתתכנס אחר הצהריים בישיבת נחלים.

"אנחנו מקווים ומאמינים שבע"ה, התקנון כפי שהוא, יתקבל בברכה ויזכה לאישור כל הנוגעים בדבר ללא כל שינויים ותיקונים. כל שינוי ותיקון הוא פתח למחלוקות חדשות וישנות, חזרה לאחור אל מה שכבר סוכם ועלול למוטט את עבודת הוועדה כולה", טוענים הרשקוביץ ואורבך.

לדבריהם, "בפנינו ניצבת הזדמנות נדירה לחדש את פני התנועה והמפלגה, לאפשר לוותיקים ולחדשים להתמודד על מקומם ודרכם, לאפשר לנשים ולצעירים להגיע לקדמת הבמה הפוליטית של הציונות הדתית ולצאת לדרך חדשה. אל נא נחמיץ את השעה בדרך לאחדות המחנה ולחיזוק כוחה של הציונות הדתית כולה".

השניים טוענים כי "זו זכות גדולה למפד"ל ולסיעת הבית היהודי להשיב את המפלגה והציונות הדתית לחיים דמוקרטיים עם מעורבות גוברת של רבים. פעלנו רבות כולנו כדי להגיע לרגע בו יש מהלך בחירות מוסכם ונושא תקווה".

נוכח החשש מפני שינויים שונים בתהליך הפריימריס, טוענים הרשקוביץ ואורבך כי "עתה, כשהגענו אל סף המהלך, אל יתפתה איש "לתקן" את החלטות הוועדה, בשביל רווח מדומה ורגעי, ולהכשיל את כל ההישג הגדול".