הרשקוביץ: דורש שוויון בנטל לכולם, החרדים מוכרחים להתגייס

יו"ר "הבית היהודי" ביקר ב"מאהל הפראיירים" והביע תמיכה בגיוס חרדים לצה"ל. "הציבור הדתי לאומי הוא ההוכחה שניתן לשלב בין עולם התורה לשירות בצבא", אמר

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 28/06/12 15:34 ח בתמוז התשעב

הרשקוביץ: דורש שוויון בנטל לכולם, החרדים מוכרחים להתגייס
יחצ, צילום: יחצ

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, ביקר היום (ה') ב"מאהל הפראיירים" הקורא לשיוויון בנטל ולגיוס חרדים לשירות צבאי, זאת כהבעת תמיכה במפגינים ובעמדותיהם. הרשקוביץ הבטיח בביקורו כי "לא ניתן לוועדת פלסנר למרוח את נושא גיוס החרדים. 'הבית היהודי' לא יקח חלק בטאטוא הנושא מתחת לשולחן".

"אני דורש שיוויון בנטל לכולם", טען הרשקוביץ, שהבהיר כי הוא "מדבר כאן בשם הציבור הנושא בעיקר הנטל. אחוז המשרתים ביחידות הקרביות מקרב המגזר הדתי לאומי הוא הגבוה ביותר". לדברי הרשקוביץ "הציבור הדתי לאומי הוא ההוכחה שניתן לשלב בין עולם התורה לשירות בצבא ותרומה למדינה, ומה שאנחנו דורשים מעצמנו אנחנו דורשים גם מאחרים".

גם שותפו לסיעה של הרשקוביץ, ח"כ זבולון אורלב, הביע השבוע תמיכה בגיוס חרדים לשירות צבאי. בדברים שנשא באירוע שהתקיים לכבודן של המכינות הקדם צבאיות, ציין אורלב כי "כאיש שומר תורה ומצוות, בוגר ישיבת הסדר, אני מתקומם על השימוש במצוות לימוד התורה כתירוץ להשתמטות מקיום המצווה של השירות בצה"ל. מי שלומד תורה ושומר מצוות צריך וחייב להכיר, לדעת, לשמור, לעשות ולקיים את המצווה המובחרת של הגנה על קיום מדינת העם היהודי".

"בכירי רבני הציונות הדתית שהם דיינים חשובים, ראשי ישיבות חשובות, רבני ערים גדולות, הם הם ההוכחה שלימוד תורה ושירות בצה"ל הם שתי מצוות המשתלבות זו בזו", הוסיף אורלב.