הרשקוביץ: אנשי מגרון שומרי חוק, יכבדו את פסיקת בית המשפט

תושבי מגרון נערכים לפינוי הצפוי של המאחז, שעלול להתבצע תוך שימוש בכוח. תושב המאחז: לא מתרגשים ממניפולציות, גם אם ינתקו לנו את המים והחשמל

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 26/08/12 09:47 ח באלול התשעב

הרשקוביץ: אנשי מגרון שומרי חוק, יכבדו את פסיקת בית המשפט
באדיבות ועד מתיישבי בנימין, צילום: באדיבות ועד מתיישבי בנימין

יו"ר "הבית היהודי", השר דניאל הרשקוביץ, התייחס היום (א') לפינוי הצפוי של היישוב מגרון, נוכח האפשרות של התנגדות בכוח מצד המתיישבים במקום.

"מהיכרותי עם אנשי מגרון, גם אם יש חילוקי דעות מדובר בשומרי חוק שיכבדו את פסיקת בית המשפט. אני עדיין מקווה שהעובדה שרכשו חלק מהחלקות במגרון תהיה לה משקל מסוים", אמר הרשקוביץ.

הרשקוביץ ציין כי "הפרקליטות לא כופה את עמדתה על המדינה. בנושא מגרון רוב שרי הוועדה השתכנעו מהעמדה שהציגה הפרקליטות. לדעתי הממשלה הייתה צריכה להשאיר את ההכרעה המשפטית לבית המשפט, אך מרבית שרי הוועדה השתכנעו מטיעוני הפרקליטות".

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף איתן דנגוט, העביר בסוף השבוע שעבר מסר לאנשי המאחז לפיו אם לא יעזבו בשקט עד יום שלישי, יתכן פינוי בכוח. דנגוט הציע כי משרד הביטחון יציע שירותי פינוי ואריזה במידה והתושבים יהיו מעוניינים בכך. מנגד, שוקי סט, תושב המאחז, אמר לגלי צה"ל כי הלחץ לא יפחיד את התושבים, שאינם מתכוונים להתפנות לפני הכרעת בג"ץ.

"אני מעריך שבשלב הבא יתחילו לחלק לנו צווים, ואז יתחילו לאיים שינתקו לנו את המים ואת החשמל, אבל אנחנו לא מתרגשים ממניפולציות. הם עשו את זה בגוש קטיף והם יעשו את זה גם פה", ציין סט.