הרשעה חלקית לאהוד אולמרט בפרשת הולילנד

בית המשפט העליון הרשיע חלקית את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת הולילנד, לאחר ערעורו עונשו יקוצר ל18 חודשי מאסר במקום 6 שנים.

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 29/12/15 10:25 יז בטבת התשעו

הרשעה חלקית לאהוד אולמרט בפרשת הולילנד
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בית המשפט העליון קיבל חלקית את ערעורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בפרשת הולילנד והוא ירצה בכלא 18 חודשים מאסר במקום 6 שנים :"אבן גדולה הוסרה מליבי שבית המשפט העליון החליט שאני זכאי בפרשה זו" , אמר אולמרט לאחר פסיקת השופטים.

כזכור, הפרשה התפוצצה בשנת 2009. יזם הנדל"ן שמואל דכנר, מי שלימים יהפוך לעד מדינה, הציע למשטרה מידע על שלוש פרשות שוחד בהיקף של מיליונים. דכנר שימש במשך שנים יועצו של בעל מתחם הולילנד, הלל צ'רני, וסייע לו להגיע לבכירי העירייה ולקדם את הפרויקט שלו, כמו גם כמה נוספים, בתמורה לשוחד. הפניה של דכנר למשטרה הגיעה לאחר שבמשך כמה שנים שקע בחובות ונקלע למחלוקת עם צ'רני על חלוקת הכספים ביניהם.

המשפט נפתח בשנת 2012 והתנהל בבית המשפט המחוזי בתל אביב. במהלך החקירה הנגדית מת דכנר מדום לב עוד בטרם סיים להיחקר על ידי צוות ההגנה של אולמרט. בפסק הדין הורשע אולמרט בשני אישומים מתוך ארבעה של לקיחת שוחד בעת שכיהן כראש עיריית ירושלים, והשופט דוד רוזן קבע כי חצי מליון שקלים בצ'קים דחויים שהועברו מדכנר לאחיו יוסי אולמרט היו כספי שוחד.

אולמרט יתחיל לשאת את עונשו ב-15 בפברואר בבית הסוהר מעשיהו. העליון זיכה את אולמרט מעבירת לקיחת שוחד בגין הכסף שניתן לאחיו יוסי במסגרת הפרשה. עם זאת, נקבע כי אולמרט קיבל שוחד של 60 אלף שקלים.

גם עונשו של ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי שהיה מעורב בפרשה הומתק. במקום שש שנות מאסר כמו אהוד אולמרט, נגזרו על לופוליאנסקי שישה חודשי עבודות שירות. לופוליאנסקי הורשע בכמה סעיפים של לקיחת שוחד, בגין קבלת כספים עבור ארגון 'יד שרה' שייסד ועמד בראשו.

מול השופטים שהמתיקו את העונש עמדה העובדה שמצבו הרפואי של לופוליאנסקי אינו שפיר. אתמול טען סנגורו עו"ד יעקב וינרוט, כי גזר הדין שהושת עליו בבית המשפט המחוזי הוא אכזרי. "זהו מקרה נדיר שבו אדם החולה בסוגים שונים של סרטן מתקדם עשוי להישלח למאסר של שנים. לא זכור לי עוד מקרה כזה. עם הזיהומים המזוויעים שיש במתקני השב"ס, הגוף שלו לא יעמוד בזה ויקרוס".

לופוליאנסקי הודה לעורכי דינו ולעם ישראל לאחר המתקת עונשו "בעזרת השם שנמשיך לעשות שירות למען העם. אני מצר על חברים שצריכים ללכת למאסר. אני מקווה להמשיך את השירות לעם כפי שעשיתי במשך 40 שנה".