"הרצח הנורא של בני משפחת פוגל הכה בנו בכל הכוח"

חמש שנים לאחר הרצח הנורא, מספר הרב אביחי רונצקי על התחושות ביישוב לאחר הפיגוע שזעזע מדינה שלמה. "הרצח הנורא של בני משפחת פוגל הכה בנו בכל הכוח"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 16/03/16 09:30 ו באדר ב'

"הרצח הנורא של בני משפחת פוגל הכה בנו בכל הכוח"
יחצ, צילום: יחצ

אמש (ג') התאספו מאות חברים, בני משפחה ותושבי הישוב איתמר במשכן אהוד שבאיתמר ללימוד תורה לזכר בני משפחת פוגל, שנרצח באכזריות לפני 5 שנים ביישוב איתמר. היום (ד') תתקיים עלייה לקברם ואזכרה מרכזית באכסניית בית וגן בירושלים.

חיים פוגל אביו של אודי ספד להם ואמר כי הזוג פוגל הרגישו בשליחות תמידית: "אודי ורותי היו תמיד בשליחות. רצים ממקום למקום. מנצרים לאריאל ומאריאל לאיתמר. תמיד השתדלו לעשות הכל בצורה הטובה ביותר".

הרב בן ישי אביה של רותי פוגל אמר בהתרגשות באזכרה, כי תינוקות רבים נקראו על שם הילדים הנרצחים, מאז האסון: "הנחמה שלנו, אם יכולה להיות כזו, היא שבעקבות הדבר הנורא הזה, נבנו הרבה בנינים ברוח ובמעשה. בכל רחבי הארץ, נקראו תינוקות על שמם של ילדינו היקרים: אודי רותי יואב אלעד והדס".

הרב אביחי רונצקי, ראש ישיבת איתמר, סיפר על ההחלטה להקים את משכן אהוד על שם בני המשפחה, מייד לאחר הרצח: "הרצח הנורא של בני משפחת פוגל הכה בנו בכל הכוח. 15 חברים מהישוב נרצחו במהלך השנים ולפתע המכה הנוספת והנוראה הזו. לא ידענו איך נעמוד בזה".

הרב רונצקי הוסיף כי זו הייתה מכה קשה, והוא חשש שבני היישוב לא יצליחו להתמודד: "היה לנו חשש אמיתי שהישוב לא יעמוד במכה הזו, ההחלטה להקים את משכן אהוד התקבלה בזמן השבעה. כך שכבר בזמן השבעה שמעו בישוב את הטרקטורים עובדים. שמעו את קולה של התקווה של המשך החיים. בני משפחת פוגל היקרים תמיד יהיו חלק מאיתנו".