הרצח בבנק בבאר שבע: הכתובת הייתה על הקיר

ישראל ליבמן, מנכ"ל עמותת מקימי, מתייחס לרצח בבאר שבע וטוען כי על הציבור להזהר מלקיחת הלוואות: "המדינה חייבת לפקח על נותני ההלוואות"

חדשות כיפה ישראל ליבמן 21/05/13 11:01 יב בסיון התשעג

הרצח בבנק בבאר שבע: הכתובת הייתה על הקיר
משטרת ישראל, צילום: משטרת ישראל

כל היום אנו מקבלים טלפונים של הלוואות ברגע.

פרסומות במיליוני שקלים בכל העיתונים וערוצי הטלוויזיה זועקות:"בואו קחו הלוואה לחתונה, לרכב, לטיול, להחליף את המטבח..."

מה לא עושים בשביל להרוויח עלינו כסף? נותנים אשליות למשפחות שהלוואה זו מתנה ומצליחים לשכנע משפחות רבות שאילו רק ייקחו הלוואה הכל יסתדר.

לכן אני אומר את הדבר הברור ביותר: הלוואה צריך להחזיר ולמי שאין יכולת להחזיר אותה אסור לו לקחת הלוואה. לצערי, אין פיקוח של המדינה על רודפי הבצע שיודעים לתת הלוואה ולמחרת לרדוף אחרי הלווים ולגרום להם לאבד את השפיות.

משפחות רבות שנפגשתי איתם בשנים האחרונות לאחר שלקחו הלוואות והסתבכו נכנסו למצוקה, התגרשו, נהיו חולים והיום גם רואים את המקרה המזעזע שקרה בבאר שבע.

אני קורא קריאה ברורה לכל הבנקים, לכל הגמח"ים, לכל המנהלים של עובדי המדינה והסתדרות המורים שנותנים הלוואות דרך המשכורת, הלוואות "אינסטנט", וגורמים למשפחות רבות בישראל לחיות באשליות. הלוואה לוקחים רק לאחר בדיקת יכולת החזר במשך תקופה ארוכה. זה מתחיל מהלוואה קטנה, ועוד אחת ועוד אחת ואז הלוואה גדולה לכסות את כל ההלוואות הקטנות וכדור השלג הזה הולך וגדל בלי יכולת לצאת מהמצב בשלום.

אני קורא לממשלת ישראל להתעורר לפקח ולהחיל רגולציה על נותני ההלוואות ולצאת בקמפיין פרסומי שכותרתו: "הלוואות זה לא מתנות וצריך להחזיר".

לציבור היקר אני קורא לכם לעשות חושבים לפני שאתם לוקחים הלוואה ומסכנים את עתידכם, גם אם המצב קשה הפיתרון הוא לא הלוואה, אלא בדיקה והערכת מצב של המציאות הכלכלית: הוצאות מול הכנסות וסדרי עדיפויות.

אני שולח תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהם ומתפלל שדברים כאלו לא יקרו שנית.