הרצוג לנתניהו: למה לא נסעת לוועידה בפריז?

יו"ר המחנה הציוני תקף את ראש הממשלה על כך שבחר להחרים את ועידת פריז. לטענתו אם היה נוכח בועידה, היה מציין את החיבור ההסטורי ליו"ש, אך מדגיש "שבלעדיהם יובטח רוב יהודי במדינה היהודית דמוקרטית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 16/01/17 17:41 יח בטבת התשעז

הרצוג לנתניהו: למה לא נסעת לוועידה בפריז?
מרכז דהאן, צילום: מרכז דהאן

יו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, נאם היום בכנס 'אתגר המאבק באנטישמיות' וכהרגלו תקף את ראש הממשלה על יחסיו עם אובמה, על כך שהחרים את ועידת פריז ועוד.

בכנס שנערך ע"י מרכז דהאן אמר ח"כ הרצוג כי "אותן מדינות שהדליקו בשבוע שעבר אורות עם דגלי ישראל בעקבות פיגוע הדריסה, השתתפו היום בוועידה בפריז שעסקה במימוש חזון שתי המדינות". לטענתו, "רובן מדינות ידידותיות מאוד ואני חושב שפורום כזה עם יותר מ-80 מדינות הוא פורום שבו הייתי עומד ומציג עמדה ואומר ומסביר להם מה שחשבתי שראש הממשלה היה צריך לעשות - להסביר את צדקתה כוחה וקיומה של מדינת ישראל. את העובדה שישראל תמיד מושיטה יד לשלום ומוכנה למרות הכל להגיע לפשרות כואבות, כדי להגיע למצב שבו אנחנו מגיעים בסופו של דבר לשלום עם שכנינו."

אביו של ח"כ הרצוג, נשיא המדינה לשעבר חיים הרצוג, מונה בשנת 1967, בזמן שהיה אלוף במילואים, ל-"מפקד כוחות צה"ל באזור הגדה המערבית המוחזק על ידי צה"ל". זו היתה אחת הפעמים הראשונות שיהודה ושומרון כונתה "הגדה המערבית", מה שהעיד על הקשר המתרופף בין חלקים בעם לשטחים שנכבשו מחדש במלחמת ששת הימים.

הרצוג הבן, לקח כמו רבים מבני דורו את התרופפות הקשר צעד אחד קדימה כשהחליט לנסות ולקדם את חזון 2 המדינות. לדבריו, אם היה משתתף בועידת פריז היה אומר בוועידה "שיהודה ושומרון הם חלק בלתי נפרד מהמורשת שלנו, אך שבלעדיהם יובטח רוב יהודי במדינה היהודית דמוקרטית. כמו שאמר דוד בן גוריון כשהסביר מדוע לא רצה לכבוש אותם ב-49', כדי להבטיח רוב יהודי במדינה היהודית דמוקרטית".

יו"ר האופוזיציה מסרב לכנות כל אחד שחולק במדיניותו על ישראל כאנטישמי, "כשחברים וידידים מהעולם אומרים לנו שהם תומכים בחזון שתי המדינות, שזו תפיסה קלאסית של ממשלות ישראל לדורותיהן, כולל ראש הממשלה, זו לא אנטישמיות, זה ויכוח פוליטי. לא כל מי שמותח ביקורת ולא כל שמעיר לנו הוא אנטישמי". לטענתו מדובר ב-"זילות של אנטישמיות ושל שנאת ישראל ההיסטורית ושנאת ישראל שבהחלט קיימת בעולם".

הרצוג גם העביר ביקורת מרומזת על אלה שתוקפים את הנשיא היוצא של ארה"ב, "גם לנסות ולכנות נשיאים של ארה"ב בכינוי אנטישמי, אין שקר גדול מכך. כל נשיאי ארה"ב, מקום המדינה ועד היום, היו אוהבי ישראל ותומכי ישראל. אף אחד מהם לא היה אנטישמי. הקו שלהם ושל הממשל האחרון בא מתוך כוונה של אהדה ותמיכה במדינת ישראל ולכן צריך להיזהר מאוד מלקרוא 'אנטישמי'".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אמר בכנס כי "דרוש מאבק מפוכח מול מורכבות האנטישמיות כיום: מצד אחד יהודים תופסים עמדות מפתח ומאידך יש עלייה מתמדת בשנאה ובלגיטימציה לתופעה. כבר אי אפשר לומר 'שהעולם נגדנו', ויש להתנהל בתבונה מול התופעה ולמצוא את שביל הזהב".

הכנס שהתקיים באוניברסיטת בר-אילן בשיתוף ההסתדרות העולמית, נערך בסימן עשרים שנה לפטירת הנשיא השישי של מדינת ישראל חיים הרצוג ז"ל. ד"ר שמעון אוחיון, מנהל מרכז דהאן ולשעבר יו"ר השדולה למאבק באנטישמיות בכנסת אמר כי "המאבק באנטישמיות הוא מאבק רב מערכתי. רק התגייסות של כל הכוחות תועיל: החל מחקיקה בכנסת ובשיתוף פעולה עם הפרלמנטים בעולם ועד להתגייסות בקמפוסים ברחבי העולם, שם נמצאת נקודת התורפה היות ושם הסטודנטים היהודים חווים על בשרם אנטישמיות חדשה בלבוש האנטי ישראליות".

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אמר כי "הכתובת הייתה ועודנה על הקיר- רבים מיהודי התפוצות חוששים להפגין את יהדותם, מאמינים כי הפוליטיקאים בארצם אנטישמיים ואינם מדווחים על אירועי אנטישמיות שהפכו לדבר שבשגרה. חמור מכך- טשטוש הגבולות בין ביקורת כנגד מדינת ישראל לבין אנטישמיות מוביל בהכרח לעלייה בגילויי האנטישמיות בעולם. ההסתדרות הציונית העולמית תמשיך להיאבק בתופעה המכוערת, לא רק ביום המאבק הבינלאומי באנטישמיות אותו אנו מציינים בעצב, אלא בכל יום בשנה ובכל הכוחות הנדרשים״.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן