הרפורמים נגד ערוץ 20: "שופר שנאה"

התנועה הרפורמית דרשה לשלול את רשיונו של ערוץ 20 בטענה כי איננו מספק קול הוגן לזרם הרפורמי. ערוץ 20 בתגובה: "אתם לא באמת זרם ביהדות"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 28/02/16 08:56 יט באדר א'

הרפורמים נגד ערוץ 20: "שופר שנאה"
יחצ, צילום: יחצ

מנכ״ל התנועה הרפורמית בישראל, גלעד קריב, דורש מהמדינה לשלול את רשיונו של ערוץ 20 - ערוץ המורשת - מאחר והוא אינו מעניק במה מספקת לתנועה הרפורמית בישראל שהינה, לטענתו, זרם מהותי ביהדות ובמורשת.

קריב הוא חבר מפלגת העבודה. בפריימריס לקראת הבחירות לכנסת ה-20 הוא סיים במקום ה-14, אך בעקבות הבטחות הייצוג והשריונים הוצב רק במקום ה-32 ברשימת המחנה הציוני לכנסת.‏

אמש (מוצ"ש) פרסם קריב בעמוד הפייסבוק שלו כי ערוץ 20, הוא בעל אחוזי צפייה מזעריים, ובשל כך מעביר את פרנסיו על דעתם "אתם באמת רוצים לדבר על זיופים בואו נדבר על השיח הפסבדו ציוני שלכם והלאומנות שלכם שמתחפשת לאהבת מולדת" אמר קריב והוסיף פניה למגישי הערוץ "אברי גלעד, אראל סג"ל, קלמן ליבסקינד ואחרים - הקול שלכם חשוב מדי מכדי שיבקע משופר השנאה הזה".

מנהלי ערוץ 20 מיהרו להגיב לדבריו של קריב, וציינו כי התנועה הרפורמית אינה זרם ביהדות "לבנות לעצמכם מתחם נפרד בכותל - זו לא יהדות. לפעול להטמעת מנהגי נוצרים בבתי הכנסת - זו לא יהדות. ואתם גם לא מורשת. יותר משלושת אלפים שנה היהדות עוברת מדור לדור, מאב לבן. היא זו ששמרה עלינו כעם אחד. לפצל כעת את עם ישראל במקום הכל כך קדוש לו, בכותל המערבי, זו לא מורשת".

"מזייפים בעולם שעוני רולקס, מזייפים נעלי אדידס, אבל בואו לא נזייף אנחנו את היהדות" כתבו בערוץ 20. "בואו לא נחלק את הכותל לשניים. אם אסור לחלק את ירושלים, ואסור, אז בטח שאסור לחלק את רחבת הכותל. זו תחילת הסוף. ואם בגלל מר קריב יקחו לנו את הרישיון - שיקחו. שלמות העם היהודי ואחדות רחבת הכותל חשובה וגדולה מכל דבר אחר. גם מאיתנו".

בערוץ 20 מסרו כי המועצה לשידורי כבלים ולוויין אישרה ביום חמישי האחרון את תיקון הרישיון של ערוץ 20, ומעתה 75% לפחות מתכני הערוץ יהיו תכני מורשת, ו-25% יוכלו להיות תכנים 'כלליים' אחרים.

ההחלטה הגיעה בתוך הליך שימוע שקיימה המועצה במסגרתו הוגשו התנגדויות מגורמים רבים בשוק התקשורת הישראלי ובהם קשת, ערוץ 10, ערוץ 24, RGE וחדשות 2. והיא אינה כוללת התייחסות לשידורי חדשות. לעת עתה אין לערוץ אישור לשדר חדשות.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן