הרפורמים דורשים למנות רב לא-אורתודוקסי לירושלים

התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות הגישו עתירה לבג"ץ בקריאה "להפסיק אפליה ארוכת שנים" ולקבוע נוהל למינויים של רבים לא אורתודוקסים למשרות רבנות ציבוריות

חדשות כיפה אורי פולק 29/01/12 12:38 ה בשבט התשעב

הרפורמים דורשים למנות רב לא-אורתודוקסי לירושלים
זאב זמיר,www.pikiwiki.org.il, צילום: זאב זמיר,www.pikiwiki.org.il

התנועה הרפורמית עתרה לבג"ץ בדרישה להצבת מועמדותם של רבנים רפורמים וקונסרבטיבים, לראשונה בהיסטוריה, לבחירות המתקיימות לרבנות ירושלים. על פי העתירה שהוגשה היום (א') נגד השרת לשירותי דת, המועצה הדתית ירושלים וראש עיריית ירושלים, קוראות התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות "להפסיק אפליה ארוכת שנים" ולקבוע נוהל למינויים של רבנים לא אורתודוקסים למשרות רבנות ציבוריות.

בעתירה נכתב כי "הציבור הליברלי סובל מאפליה ארוכת שנים באספקת שרותי דת במימון המדינה. מזה שנים ארוכות, נאלצים תושבים, המעוניינים בשרותי דת לא אורתודוקסיים לממן בעצמם את שרותי הדת שהם צורכים, תוך אפליה בוטה של הציבור האורתודוכסי, הנהנה משרותי דת במימון המדינה".

לטענת העותרים, "העובדה שהשתייכותו של רב לזרם דתי מסוים ובמקרה של רבות גם היותן נשים פוסלת אותו מיניה וביה מלהיות מועמד למשרת רב גם במקומות שבהם יש ציבור יהודי ליברלי נרחב, הנזקק לשירותיו של רב שכזה, כמו בירושלים מנוגדת לעקרון השוויון ולחופש הדת והמצפון, אשר הובטחו לכל אזרחי ישראל עוד במגילת העצמאות". בעתירה נכתב כי "בכך אף מפרה המדינה את חובתה לקדם את הפלורליזם הדתי במדינה, בניגוד לדין ולפסיקת בית המשפט העליון".

בירושלים פועלות כיום ארבע קהילות רפורמיות ותשע קהילות קונסרבטיביות, בהיקף נרחב מהממוצע ביתר ערי ישראל.

בכל אופן, מפרסום רשימת נציגי בתי הכנסת מהם נבחרו נציגים לגוף המינוי הבוחר לרבני ירושלים, עולה כי רק חמישה נציגים בלבד, מתוך 24 בתי כנסת שהשתתפו, מגיעים מהציבור החרדי-אשכנזי. מרבית הנציגים מגיעים מבתי הכנסת של הציבור הדתי-לאומי, להם מסתמן רוב בהצבעה. עובדה זו מסמנת יתרון ברור לנציגים הדתיים-לאומיים בבחירתו של רב דתי-לאומי לעיר.


👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן