הרס בתי דריינוף הושלם

כוחות צה"ל השלימו את פינוי והריסת בתי דריינוף ביישוב בית אל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 29/07/15 15:22 יג באב התשעה

הרס בתי דריינוף הושלם
הלל מאיר - סוכנות תצפית, צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית

לאחר שעות של עבודה, הודיעו בצה"ל על השלמת פינוי והריסת בנייני דריינוף בבית אל, ובכך מסתיימת ככל הנראה הסאגה, שלוותה בפינוי אלים ובהפגנות אלימות גם הן. מדובר צה"ל נמסר כי "כוחות הביטחון השלימו, בהתאם לפסיקת בית-המשפט הגבוה לצדק, את פינוי והריסת שלדי מבני "דריינהוף" בבית-אל. צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו לפעול לשמירה על ביטחון תושבי מדינת ישראל ואכיפת החוק והסדר באזור יהודה ושומרון".

העימותים מסביב למתחם נרגעו בשעות האחרונות, ולמקום הגיעו חסידי חב"ד שניצלו את השקט המתוח והשעות האחרונות של היום להנחת תפילין בקרב השוטרים במקום.

בג"צ קבע הבוקר (ד') כי בתי דריינוף יהרסו עד סוף השבוע, זאת למרות תשובת המדינה שקבעה כי לטעמה אין מקום להרוס את הבתים, שנמצאים כבר בשלבי הסדרה. לאחר החלטת בג"צ עלו הדחפורים על הבתים והחלו להרוס אותם. במקביל, החלו עימותים אלימים בין פעילים ותושבים לבין שוטרי מג"ב בסמוך לבתים.

(צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית)

במהלך היום נרשמו עימותים קשים, פצועים ועצורים בסמוך לבתי דריינוף בבית אל בעקבות פסיקת בג"צ כי על המדינה להרוס את הבניינים באופן מידי. בסמוך לבתי דריינוף החלו עימותים קשים בין מפגינים לבין כוחות המשטרה. כוחות המשטרה מפעילים מכת"זיות לפיזור המפגינים. עד כה דווח על 8 נפגעים באורח קל וקל מאוד. חלקם לא נזקקו לטיפול. שני נפגעים מטופלים בשעה זו על ידי צוותי מד"א. אחד מהם סובל מפגיעת ראש. היזם מאיר דריינוף העומד מאחורי בניית הבתים התמוטט ופונה לטיפול בבי"ח

למרות שהדבר אסור על פי חוק, מדיווחים שעולים מהשטח ותמונות מהמקום נראה כי השוטרים מסתירים את תגי השם שלהם, זאת על מנת שלא ניתן יהיה לדווח עליהם למח"ש בעברות של אלימות קשה. כזכור, רק לפני כשבוע הורשע שוטר שפעל באלימות משמעותית בעמונה.

(צילום: אביטל כהן - סוכנות תצפית)

מוקדם יותר דיווח ארגון חוננו על מניעת טיפול רפואי מעצורים במהלך העימותים בבית אל, זאת לאחר שלחמ"ל המשפטי של ארגון חוננו הגיעו דיווחים על עצורים אשר נפצעו בעקבות אלימות שוטרים במהלך מעצרם וזקוקים לטיפול רפואי דחוף, מהדיווחים שהגיעו לחוננו עולה כי המשטרה מונעת מהם קבלת טיפול רפואי וזאת בניגוד לחוק.

[embed]

]

[embed]

]

(צילום: הלל מאיר - סוכנות תצפית)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן