הר"מים מבהירים: לא הייתה כל כוונה לפגוע ברב פנדל

לאחר הסערה שהתעוררה בעקבות מכתבם שפורסם ב"כיפה" מבהירים הר"מים משדרות כי מדובר היה בהתבטאות שיצאה בטעות ושלא הייתה כוונה לפגוע ברב פנדל. "מעריצים את ענוותנותו ומסירות נפשו של ראש ישיבתנו"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/02/15 20:41 טו בשבט התשעה

הר"מים מבהירים: לא הייתה כל כוונה לפגוע ברב פנדל
shutterstock, צילום: shutterstock

לאחר שפרסמו מכתב ממנו השתמע כי התבטאויותיו של ראש ישיבת שדרות הרב דוד פנדל הינם 'אומללים', מבהירים הערב (ד') שלושת הר"מים של הישיבה, הרב משה שחור, הרב דרור אריה והרב אריאל בראלי, כי מדובר היה בהתבטאות ששורבבה בטעות לנוסח המכתב ושלא הייתה כל כוונה לפגוע ברב פנדל.

"הנוסח שפורסם בשמנו, ממנו משתמע שכביכול ישנה פגיעה בכבוד ראש ישיבתנו הרב דוד פנדל שליט"א, שורבב לכתבה בטעות. בנוסח המקורי רק הבענו את דעתנו השונה מתוך כבוד והערכה לראש הישיבה”, הבהירו הרבנים. "מן המפורסמות שבישיבתנו ישנו חופש דעה וביטוי. הישיבה מהווה דגל לשיתוף פעולה פורה ומכובד. אנו מעריצים את ענוותנותו ומסירות נפשו של ראש ישיבתנו להגדלת תורה בישראל".

כזכור, מוקדם יותר היום פרסמו דברים של הרב דוד פנדל שיצא להגנת השר נפתלי בנט בעקבות התקיפות נגדו ואמר "נפתלי הצליח להחזיר לנו את הגאווה. אני זוכר אותו כשהוא בא ומסתכל לכולם בעיניים והוא אומר לא ישתיקו אותנו. ואני צופה ואומר הוא מדבר בשמי. נפתלי הוא היחיד שמדבר נגד מדינה פלשתינית. האיש שמוסיף עוז לירושלים".

בתגובה פרסמו הר"מים של ישיבת שדרות מכתב בו כתבו "אבדנו את האמון ביחס ליכולתו של נפתלי בנט לשמור על הצביון​ ​היהודי של מדינת ישראל". בכותרת המכתב נכתבו המילים "כנגד אמירתו האומללה של ראש ישיבתנו היקר והאהוב הרב פנדל", אך כאמור לדברי הר"מים דברים אלו לא היו אמורים לצאת, ושורבבו למכתב בטעות.