הרמטכ"ל יעניק צל"ש לינאי וייסמן ז"ל

וייסמן שנהרג בשעה שנאבק עם המחבלים בסניף רמי לוי בבנימין, יקבל צל"ש מהרמטכ"ל: "הפגין בפועלו דוגמה ומופת לערכי צה"ל"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/05/16 10:15 ב באייר התשעו

הרמטכ"ל יעניק צל"ש לינאי וייסמן ז"ל

הרמטכ"ל אישר הענקת צל"ש מטעם מפקד פיקוד המרכז, לסמל-ראשון טוביה ינאי וייסמן ז"ל, שנרצח בפיגוע בסניף רמי לוי בשער בנימין. ציון לשבח מטעם מפקד החטיבה המרחבית "בנימין", אלוף-משנה ישראל שומר, הוענק לסמל ליחי מלכה וציון לשבח מטעם מפקד החטיבה המרחבית "שומרון", אלוף-משנה שי קלפר, לסמל מתן שמיר.

בהודעת דובר צה"ל נמסר כי "ציון לשבח יוענק לסמל-ראשון טוביה ינאי ויסמן ז"ל, אשר שירת כלוחם בחטיבת הנח"ל, על פעילותו במהלך פיגוע הדקירה שאירע במרחב בנימין בזמן שהיה בחופשה. סמל-ראשון ויסמן ז"ל חתר למגע בידיים חשופות והפגין בפועלו דוגמה ומופת לערכי צה"ל.

יעל, אלמנתו של ינאי ויסמן ז"ל התייחסה לצל"ש שקיבל ואמרה כי המחווה ריגשה אותה: "הודיעו לנו אתמול בערב. הופתענו לטובה. עוד בזמן השבעה שלחנו מכתבים לאנשי ממשלה וצבא בעניין. זה מרגש במיוחד בשבוע הזה של יום הזיכרון ונותן מעט הסתכלות אחרת על היום. זה באמת העצים לי את הידיעה שינאי היה גיבור, ידעתי שהוא רץ לשם, נאבק עם המחבלים, עיכב מחבל אחד ואז ניסה לעכב את השני. הוא רץ בידיים חשופות, הוא גיבור".

לפני כחודשיים, משרד הביטחון הודיע כי יוסיף את הכיתוב 'נפל בקרב' למצבתו של חלל צה"ל, סמל-ראשון טוביה ינאי וייסמן ז"ל. זאת לאחר שהתקבלה עמדת הרמטכ"ל, שלפיה: בחתירתו של ינאי ז"ל למגע עם המחבלים ולנטרולם בידיים חשופות עד למותו, יצר ינאי מציאות של קרב עם מחבלים, ולכן האירוע שבו נפל יוגדר כקרב ולא כ"פיגוע" כפי שהיה אמור להיות מנוסח במצבה, מלכתחילה.