הרמטכ"ל: חיילים דתיים יהיו פטורים משירת נשים באירועי הווי

רא"ל בני גנץ קבע, עם זאת, כי החיילים יידרשו להיות נוכחים בטקסים רשמיים הכוללים שירת נשים. ראש אכ"א חשפה: בצה"ל יעדכנו לראשונה פקודת 'השילוב הראוי'

חדשות כיפה אורי פולק 27/12/11 14:51 א בטבת התשעב

הרמטכ"ל: חיילים דתיים יהיו פטורים משירת נשים באירועי הווי
דוצ, צילום: דוצ

הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ, התייחס היום (ג') לסוגיית שירת נשים בצה"ל, ואמר כי חיילים דתיים יהיו פטורים מאירועי הווי הכוללים שירת נשים, זאת לעומת טקסים רשמיים, בהם החיילים הדתיים יהיו חייבים להיות נוכחים.

"בצה"ל יש מקום לשירות נשים בכל מקום שהן יכולות לשרת ולתרום בפעילות מבצעית. אין שום איסור על שירת נשים. מי שקובע מה קורה בחדר הוא המפקד", אמר הרמטכ"ל גנץ בראיון לגלי צה"ל שנערך במסגרת ה"שירותרום".

"אנחנו נפעל כדי להדגיש את הנהלים ומדינת ישראל וצה"ל חייבים להבין שאין אוטוריטה אחרת זולתה של הסמכות הפיקודית. בכל מקום שהאירוע הוא אירוע פורמאלי של היחידה והוא איננו קשור לשעות הפנאי, חובה על כולם להשתתף", הוסיף הרמטכ"ל.

(צילום: דובר צהל)

רא"ל גנץ הדגיש כי "פקודת השירות המשותף קבעה כי באירועי הווי אפשר וצריך לכבד את האנשים". הוא התייחס לכך שמי שבוחן את המציאות בשטח ו"מי שמסתכל על כמות הקצינות המשרתות בצה"ל בתפקידים בכירים, מראש אכ"א ועד קצינות בכירות וחמש בוגרות קורס טיס, מבין שהמציאות היא מציאות של מהפכה".

מאוחר יותר התייחסה לנושא גם ראש אכ"א, האלוף אורנה ברביבאי, שאמרה כי בצה"ל בוחנים בחודשים האחרונים את עדכון פקודת 'השילוב הראוי' המסדירה את השירות המשותף בין חיילים לחיילות בצה"ל, שנכתבה לפני כעשור. "שירת נשים היא רק חלק ממאפייני השירות המשותף, והיא תתאפשר מעל כל במה, מתוך הבנה של שירות שיוויוני המאפשר לנשים להביע את עצמן. ישנם אירועי הווי בהם יותר לחיילים שלא לקחת חלק בפעילות, אך באירועים רשמיים החיילים יידרשו להשתתף בטקסים מתוך הבנה של משמעות האירוע וחשיבותו של המרחב הציבורי", ציינה ראש אכ"א.