הרמטכ"ל האריך ללא הגבלת זמן את ההשעיה של בוכריס

לאחר חודש ימי השעיה לקצין אופק בוכריס, שחשוד באונס, הרמטכ"ל הורה להאריך את השעייתו עד לסיום החקירה. השבוע צפוי עימות נוסף

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 10/04/16 09:08 ב בניסן התשעו

הרמטכ"ל האריך ללא הגבלת זמן את ההשעיה של בוכריס
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הוארכה השעייתו של תא"ל אופק בוכריס, הקצין הדתי שחשוד באונס חיילת. מדובר בהארכה השלישית שלו, מכיוון והמשטרה הצבאית לא הגיעה בשלב זה לסיום החקירה וזקוקה לזמן נוסף.

גורמים בצה"ל אומרים כי הליכי החקירה כבר היו אמורים להתבצע בזמן הזה, וביקרו את המשטרה הצבאית על העיכוב. בוכריס נחקר כבר 5 פעמים ובפעם האחרונה שבה נחקר הייתה במהלך העימות מול המתלוננת שנערך לפני שבועיים.

באותו העימות, קרוביו של בוכריס טענו כי יש סתירות בעדותה של המתלוננת וכי לא התקיים מגע פיזי, ומנגד עורכות דינה של החיילת אמרו כי היא חזרה על תלונתה המקורית. בחודש האחרון הגיעה המתלוננת עם חוקרי המשטרה הצבאית החוקרת למקומות בהם קיימה יחסי מין, לטענתה, עם בוכריס בניגוד לרצונה.

השבוע צפוי להיערך עימות נוסף בין בוכריס ובין המתלוננת השנייה, קצינה בצה"ל. גורמים בצה"ל מבקשים לדעת מדוע העימות הזה לא נערך ב30 הימים האחרונים, מכיוון והיה ניתן לזרז את ההליך. בינתיים, מינוי של תא"ל בוכריס לראש חטיבת המבצעים בוטל, והועבר לתא"ל איציק תורג'מן.