הרוג ושישה פצועים בפיגוע טרקטור בירושלים

נהג טרקטור תקף אוטובוס של חברת עילית בירושלים והפך אותו. שוטר ירה בנהג הטרקטור והרג אותו. הולך רגל נהרג ושישה נוספים נפצעו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 04/08/14 14:08 ח באב התשעד

הרוג ושישה פצועים בפיגוע טרקטור בירושלים
שמוליק ולך ושיקו גרינפלד - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: שמוליק ולך ושיקו גרינפלד - סוכנות הידיעות חדשות 24

פיגוע טרקטור בירושלים גבה את חייו של אזרח ישראלי. חמש שנים לאחר פיגוע הטרקטור האחרון בבירה היום (ב') תקף נהג טרקטור ערבי ישראלי אוטובוס של חברת 'עילית' בירושלים והפך אותו. נקבע מותו של אדם שנפצע באורח אנוש, ושישה נוספים נפצעו באורח קל.

הפיגוע, אשר ארע בכיכר זוועהיל בשכונת שמואל הנביא בעיר, סמוך למלון 'עיץ הזית', מגיע לאור התרעות בירושלים על רקע מבצע צוק איתן בעזה ותשעה באב. מדובר בשכונה סמוכה לשכונות הערביות בירושלים.

לאחר שתקף אוטובוס ורכב פרטי, שוטר וסוהר של יחידת 'נחשון' שהגיעו למקום פתחו לעבר המחבל והרגו אותו. כוחות גדולים הוזעקו לזירה. האוטובוס כפי הנראה היה ריק, אך נהגו נפצע קל. כאמור, הולך רגל נוסף נפצע באורח אנוש מהפגיעה ולאחר מכן נקבע מותו.

רגע החיסול

[embed]

]

[embed]

]

אריאל טוויטו לוחם יחידת "נחשון" לליווי אסירים של שב"ס, הוא אחד מאנשי כוחות הביטחון שעצרו את המחבל. "יצאתי מבית המשפט המחוזי והגעתי לשכונות הדתיות של ירושלים", הוא סיפר בערוץ 10. "שמעתי אנשים צועקים 'פיגוע, פיגוע, שוטר'. חבר שלי אלעד ביטון ואני רצנו במהירות לכיוון הצעקות ובצומת ראיתי טרקטור מתחיל לתת מכות לאוטובוס עם הכף. רצתי לכיוון, שלפתי את האקדח, נתתי שתי יריות לכיוון הטרקטור ופגעתי בזכוכית. הוא ראה שאני הוא התחיל לנסוע לעברי, הוא ראה שאני יורה בו, ראה הוא מבין כנראה, נסע לעברי. התקרבתי אליו מהצד יריתי עוד שני כדורים, עליתי לטרקטור, לחתור למגע, ואז הוא נתן חצי ציר עם הטרקטור וזרק אותי. פחדתי שיבוא עם הכף ואז השארתי את הכדורים האחרונים שנשארו לי. הגיעו אחר כך שני שוטרים ואחד מהם ירה בו את הכדורים האחרונים.

מדובר בפעם הראשונה בשנים האחרונות בו נעשה פיגוע בעזרת טרקטור. ב-2008 ו-2009 ארעו שלושה פיגועים מסוג זה בירושלים.

ב-2008 נהרגו שלושה אזרחים מפגיעת טרקטור סמוך לתחנה המרכזית בירושלים. המחבל, תושב צור באחר במזרח ירושלים החל במסע הרג בעזרת טרקטור 'קאטרפילר' השייך לחברת בניה בה עבד. המחבל נכנס לנתיב הנגדי והתנגד במכוון בכלי רכב ברחובות שרי ישראל ויפו בעיר הבירה. רק לאחר דקות ארוכות הצליח חייל בחופשה לירות בו למוות. "שלפתי את אקדחו של שוטר", שחזר החייל. "דרכתי ויריתי במחבל שלושה כדורים. הוא מת במקום, והטרקטור הפסיק לנסוע".

המטה לחוסן לאומי בתגובה לפיגוע בירושלים: "אנו דורשים מהממשלה להרוס ביממה הקרובה את ביתו של המחבל ממזרח ירושלים. הרתעה ביטחונית צריכה לבוא לידי ביטוי בכל חלקי המדינה. המבצע בעזה הוא חלק ממהלך שהמדינה צריכה להוביל אל מול האויבים שמאיימים לפגוע בנו בכל חלקי הארץ. היום קיבלנו תזכורת כואבת שקיימים גם מחבלים בעלי תעודות זהות כחולות".