הרוב קובע: תומכים בחנינה. למעלה ממחצית לא מסכימים עם הרמטכ"ל

לאחר שאלאור אזריה הורשע בהריגת מחבל, סקרים מראים שרוב הציבור בישראל דורשים לחון אותו. ראש הממשלה: "תומך במתן חנינה לאלאור אזריה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/01/17 06:58 ז בטבת התשעז

הרוב קובע: תומכים בחנינה. למעלה ממחצית לא מסכימים עם הרמטכ"ל
צילום מסך ערוץ 2, צילום: צילום מסך ערוץ 2

רוב הישראלים תומכים במתן חנינה לחייל היורה אלאור אזריה, שהורשע אתמול (ד') בהריגת מחבל בחברון. כך עולה מסקר שפורסם בחדשות ערוץ 2. הסקר נערך ע"י מנו גבע וד"ר מינה צמח ממכון מדגם בשיתוף iPanels.

51% מהנשאלים אמרו שהם לא מסכימים עם החלטת בית הדין הצבאי, בעוד 36% מזדהים עם ההרשעה. בנוגע למתן חנינה, 67% תומכים בקריאה למתן חנינה בעוד 19% מתנגדים ליוזמה.

באשר להתבטאותו של הרמטכ"ל רא"ל איזנקוט אתמול, בין היתר כי "גבר בן 18 הוא חייל ולא הילד של כולנו": 52% לא מסכימים עם האמירה ו-38% מהציבור מסכימים עם האמירה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס גם הוא להרשעת אזריה כשכתב בדף הפייסבוק שלו כי, "זהו יום קשה וכואב לכולנו - בראש ובראשונה לאלאור ולמשפחתו, לחיילי צה"ל, לאזרחים רבים ולהורים של חיילינו, ואני בתוכם". נתניהו גם ציין את עמדתו בנוגע לדרישה לחון את אזריה, ''אני קורא לכל אזרחי ישראל לנהוג באחריות כלפי צה"ל, מפקדיו והרמטכ"ל. יש לנו צבא אחד שהוא בסיס לקיומנו. חיילי צה"ל הם הבנים והבנות שלנו, והם חייבים להישאר מעל לכל מחלוקת. אני תומך במתן חנינה לאלאור אזריה''.

שר החינוך נפתלי בנט, אמר אמש בערוץ 2 כי הוא קורא לשר הביטחון לפעול באופן מידי בנושא חנינת אזריה כפי שהבטיח. השר אביגדור ליברמן מצידו טען כי התבטאויות של פוליטיקאים בנושא רק מזיקות להליך המשפטי. "אני לא מוסמך לתת חנינה, אלא אלוף הפיקוד או הרמטכ''ל", לדבריו הקריאות השונות לחון את את הלוחם המורשע מעידות על "בורות וסיסמאות".