הרב שרקי: ההרוגים וההרוגות מבקשים מאיתנו שנהיה שמחים

הרב אורי שרקי השתתף היום באזכרה לנפגעי פעולות האיבה בהר הרצל, והבהיר כי התשובה לרצח בנו היא בניה בארץ ישראל

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/04/15 15:55 ג באייר התשעה

הרב שרקי: ההרוגים וההרוגות מבקשים מאיתנו שנהיה שמחים
צילום מסך, צילום: צילום מסך

שבוע לאחר שבנו, שלום יוחאי שרקי, נהרג בפיגוע דריסה, ושירה קליין, שהייתה לצידו, נפצעה באורח קשה, השתתף היום הרב אורי שרקי באזכרה לנפגעי פעולות האיבה של אלמגור בהר הרצל ונשא דברים.

''כאשר נרצח בני לפני שבוע, שלום הי"ד, היתה התעוררות של כל העם כולו", אמר הרב שרקי. "בהלוויה, בביתי חלפו אנשים מכל המגזרים כולם ולא משנה מה הדעות ומה העדות, לא משנה מה ההשתייכות, כולם הרגישו שייכים. האחדות הזו שמתגלה בימים הקשים היא הביטוי למה שקורה כל הזמן. אנחנו תמיד מאוחדים גם אם איננו מסכמים אחד עם השני".

"אויבינו לא רק רוצים להרוג אותנו, הם רוצים שאלה שנשארים בחיים יישברו וזה לא יימצא כלל בלקסיקון שלנו. אין שבירה", הבהיר הרב שרקי. "ההרוגים וההרוגות מבקשים מאיתנו שנהיה שמחים. אני בטוח שבני הי"ד לא היה רוצה שייכנס להתמעטות של החיים, הוא רוצה שנתגדל בחיים ובשביל זה צריך שמדינת ישראל תתגדל, שתדע לתת תשובה הולמת. מי שמבקש עונש מוות למחבלים זה בשם הצדק וצדק צריך להיעשות".

"האויב שלא מפחד ממוות. זה לא משמעותי עבורו כמו עבורנו. מה שאויבינו מפחדים ממנו זה החיים ואנחנו צריכים להוסיף חיים, להוסיף בניין. על כל פגיעה ביהודי צריכה לבוא בנייה בשטח שמקטין את השאיפות הלאומיות שלהם'. יישוב יהודים וחיזוק אחיזתנו בארץ זו התשובה ההולמת וזה מה שאבקש מראש ממשלתנו היקר. אפגש עימו ואציע לו הצעות מעשיות כיצד לתפוס את השטח ושהדבר הזה יהפוך להיות שיטתי", אמר הרב שרקי.