הרב שרמן מתקפל: לא ביטלנו את גיורי הרב דרוקמן

דיין בית הדין הרבני הגדול ומחולל סערת הגיור, טוען כי גיוריו של הרב דרוקמן – מעולם לא בוטלו: "לא ביטלנו אפילו לא גיור אחד"

חדשות כיפה אורי פולק 25/05/11 00:00 כא באייר התשעא

הרב שרמן מתקפל: לא ביטלנו את גיורי הרב דרוקמן
יחצ, צילום: יחצ

הרב אברהם שרמן, דיין בית הדין הרבני הגדול שהיה לראשון הדיינים שהטילו ספק בגיורי מערך הגיור הממלכתי בראשותו של הרב חיים דרוקמן, ואף בגיורי צה"ל, טוען הערב (ד') כי פסק ההלכה שפרסם לפני כשלוש שנים - לא ביטל את גיוריו של הרב דרוקמן.

כזכור, בפסק דין שניתן בשנת 2009 בהרכב של שלושה דיינים בבית הדין הרבני הגדול ובהם הרב שרמן, מתח הרב שרמן ביקורת על גיוריו של הרב חיים דרוקמן, דאז ראש מערך הגיור הממלכתי במשרד ראש הממשלה. פסק הדין דאז ניתן בנושא תקפות גיורה של אישה שהתגיירה בבית דינו של הרב דרוקמן. מאז התחוללה סערה ציבורית, ששיאה בסימני השאלה שניתנו בתוקפם של הגיורים הצבאיים.

"לא ביטלנו אלפי גיורים, וגם לא גיור אחד", קבע הרב שרמן במהלך ערב עיון שהתקיים ב"בית הלל" אשר באוניברסיטה העברית בירושלים. הרב שרמן תירץ את דבריו בכך שפסק ההלכה שפרסם בזמנו, זה שחולל את סערת הגיור, התייחס רק לחובת בדיקתם המחודשת של הגרים המעוניינים להופיע לפני בית הדין במקרים של נישואין או גירושין.

הרב שרמן אף הדגיש כי אין לו שום דבר אישי נגד גיוריו של הרב דרוקמן וכי פסק דינו התייחס גם לשאלת הספק בגיורים המבוצעים על ידי בתי הדין החרדיים - ולא רק אלו הממלכתיים. "דיינים אמרו לי שהם אינם מאשרים גם גיורים של הרב קרליץ, אין הבדל מיהו בית הדין", ציין. הוא קבע כי כל פוסקי ההלכה בזמננו מסכימים כי חובה על המתגייר לקבל על עצמו עול תורה ומצוות - כתנאי הכרחי להשלמת הליך הגיור.