הרב שרלו: עם כל הכבוד, היועץ המשפטי לא יבחר את הרבנים הראשיים

הרב יובל שרלו טוען כי בפסילת הרב שמואל אליהו "נחצו קווים חמורים מאוד" על ידי היועץ המשפטי לממשלה. הוא קורא למערכת המשפטית "לצמצם עצמה לפעילותה, לא להתערב בהחלטות הציבור"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 16/07/13 23:22 ט באב התשעג

הרב שרלו: עם כל הכבוד, היועץ המשפטי לא יבחר את הרבנים הראשיים
באדיבות עולם קטן, צילום: באדיבות עולם קטן

"בפסילת הרב שמואל אליהו הי"ו נחצו קווים חמורים מאוד על ידי היועץ המשפטי לממשלה", כך קובע הערב (ג‘) הרב יובל שרלו, ראש ישיבת אמי"ת בפתח תקווה, בעמוד הפייסבוק הרשמי שלו.

עוד סיפר הרב שרלו כי "ביני ובין הרב שמואל הי"ו יש מחלוקות גדולות; הוא גם כתב עלי בפומבי דברים מכוערים מאוד; לא זו בלבד, אלא שבנושא שעליו היועץ המשפטי מתגולל עליו - אני חושב שהוא עשה מעשה לא נכון, פסק לא נכון, ואף התבטאתי בנושאים האלה בעבר. אני גם חושב שבהקשר זה, ייגרם נזק גדול, אף שהוא מועמד מתאים מאוד בהקשרים אחרים. ואף על פי כן, אני חושב שנחצו קווים חמורים מאוד".

הרב שרלו נימק דעתו ואמר כי בחירת הרב הראשית מוטלת על הגוף הבוחר ולא על היועץ המשפטי לממשלה או על מערכת המשפט: "הסמכות לפסול מועמד מבחירת הציבור צריכה להיות נתונה רק למצבים קיצוניים שבקיצוניים, בראש ובראשונה כאשר מדובר בשחיתות אישית, שהרב שמואל הי"ו אפילו לא נחשד בה, או בעבירות חמורות“.

לדבריו, ”כאשר מדובר בעמדות - גם אם הן לא מוצאות חן בעיני המערכת המשפטית - היא צריכה לצמצם את עצמה ולהניח לציבור לבחור את מועמדיו“.

בהמשך דבריו ציין כי בדבריו אינו מתייחס לעובדה כי מדובר ברב אליהו ואף אינו מביע תמיכה בו כי אם מביע את עמדתו העקרונית. "מערכת המשפט חייבת לצמצם את עצמה, דווקא כדי שתוכל לפעול בנחישות במקומות החשובים של פעילותה, ובראש ובראשונה במאבק הבלתי מתפשר בשחיתות", אמר הרב והוסיף: ”אני חושב שכל מי שרוצה בשלטון החוק הצודק צריך להצטרף למחאה על שימוש לא-ראוי בעמדת הכוח של היועץ המשפטי. אני גם חושש מאוד שאנו נמצאים בתהליך שמוביל לאיפה ואיפה, שימוש בכוח משפטי נגד עמדות שלא מוצאות חן בעיני מי שמכהן ברגע זה בתפקיד מסוים, ולא לפי אמות מידה אובייקטיביות".

בסיום דבריו קרא הרב שרלו ליועץ המשפטי לממשלה לחזור בו מדבריו כלפי הרב אליהו כמו כן קרא למערכת המשפט שאף אם תוגש עתירה לבג"ץ ידעו לנהוג בה במידת הצמצום האפשרית. "מותר לרב שמואל אליהו הי"ו להציג את מועמדתו, מותר לציבור לבחור במועמד הראוי בעיניו, ואסור לפסול אותו אלא, כאמור, במצבים קיצוניים שבקיצוניים“, סיכם, ”לא היועץ המשפטי לממשלה הוא שיקבע מי יהיה הרב הראשי לישראל, כמו גם תפקידים רבים אחרים במדינה“.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il