הרב שרלו על המרוץ לרבנות: התהליך חשוב מהבחירה עצמה

ראש ישיבת פתח תקווה, שלא מסתיר את תמיכתו ברב סתיו, מביע התנגדות ל"דיל" שהציג הרב דרוקמן מפני שהוא "תופר את הכללים לטובת מועמד זה או אחר"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/05/13 16:15 כז באייר התשעג

הרב שרלו על המרוץ לרבנות: התהליך חשוב מהבחירה עצמה

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר אמי“ת בפתח תקווה, מתייחס היום (ג‘) את הליך בחירת הרב הראשי לישראל וטוען כי ”התהליך הפוליטי הפך נמוך כאשר ’תופרים‘ את הכללים לטובת מועמד זה או אחר“.

”אני מתנגד לכל שינוי בחוק“, כתב הרב שרלו במכתב לבוגרי הישיבה שלו, תוך שהוא מציין כי הוא כותב את הדברים כחברו ושותפו לדרך של הרב דוד סתיו, המתמודד לרבנות הראשית, כמי שלא מסתיר את תמיכתו. ”התהליך הפך נמוך כאשר למרוץ נכנסים דברי הלבנת פנים, לשון הרע, ביזוי תלמידי חכמים וכדו', ושוב - כדי להוציא מספק ומלזות שפתיים, כוונתי לדברים המוטחים כלפי כל המתמודדים. הוא הופך להיות נמוך כאשר מדברים שלא כדין בשם רב מסוים ומפרסמים בשמו דברים שלא אמר, כאשר יוצרים סטיגמות שאין להם בסיס במציאות, ועוד“, כתב הרב שרלו.

הרב שרלו אף תקף את התנהלותם של אמצעי התקשורת וציין כי על העיתונאים מוטלת החובה ”לפעול לאור כללים הדומים בהתאמות הראויות לכללים של החפץ חיים בנושאי לשון הרע לצורך. לצערי, חלק מהעוסקים בתקשורת "הצהיבו", והם עושים את הגרוע מכל: הם מדווחים דיווחי אמת בשפה צהובה, ובהטיה כה חמורה, כך שנקודות האמת שבדיווח מזינות את השקר, את הפילוג, ואת הרוע. תקשורת דתית הייתה יכולה להיות אטרקטיבית הרבה יותר דווקא אם הייתה פועלת לאור ההלכה, ולא במנוגד לה“.

”בעיניי, התהליך לבחירת הרב הראשי חשוב לא פחות מאשר השאלה מי ייבחר בסוף, ולו רק בשל העובדה כי אם התהליך לא יהיה ראוי - לבחירה כבר לא תהיה משמעות“, הדגיש הרב שרלו, שהוסיף וציין כי ”אם התהליך הפוליטי של בחירת הרב ייעשה כראוי - נוכל להפוך למופת ולדוגמה גם למערכות אחרות במדינת ישראל, ועשויה להיות בכך בשורה גדולה“.

”אני מקווה כי נוכל להתברך מתהליך הבחירה ולא ליפול לתהום שלא יהיה ניתן לצאת ממנה“, סיכם.