הרב שרלו מצדד בצוערים הדתיים: היו צריכים לנהוג איתם אחרת

הרב יובל שרלו מחלק את פסיקתו ההלכתית בין טקסים צבאיים רשמיים, לגביהם על חיילים דתיים להשתתף גם אם כרוכה בהם שירת נשים, לעומת פעילויות תרבותיות אשר לגביהן נכון להחמיר

חדשות כיפה אורי פולק 18/09/11 17:25 יט באלול התשעא

הרב שרלו מצדד בצוערים הדתיים: היו צריכים לנהוג איתם אחרת

ראש ישיבת פתח תקווה, הרב יובל שרלו, מבהיר היום (א') את עמדתו ביחס לצוערים הדתיים שעזבו טקס בבית הספר לקצינים של צה"ל, מפני שכלל שירת נשים. כזכור, באירוע שהתרחש לפני כשבועיים פרשו תשעה צוערים דתיים מאירוע שכלל שירת נשים, בגללו הודחו ארבעה מהם על ידי מפקד בית הספר, לאחר שסירבו להתנצל על המעשה.

בתשובה הלכתית שפורסמה באתר ישיבת פתח תקווה מסביר הרב שרלו כי הצוערים הדתיים צדקו בהחלטתם לפרוש מהטקס וכי "לא זו בלבד שצריך להחזיר את הצוערים לקורס אלא שהיה צריך מלכתחילה לנהוג אחרת לחלוטין מבחינה פיקודית".

הרב שרלו מבהיר כי עמדתו ההלכתית-עקרונית היא שאסור לחיילים דתיים לפרוש מטקסים צבאיים רשמיים במידה והם כוללים שירת נשים, זאת מפני חשיבות ערכה של אחדות השירות בצה"ל. עם זאת, פסיקתו לא מתייחסת לאירועים תרבותיים אחרים. "אירוע של ערב מורשת קרב או סיום מסלול או כל דבר אחר - אינו טקס במובן החשיבות העליונה שכולם יהיו שם. רק טקסים כמו טקסי יום הזיכרון, הנערכים במפקד צבאי והחשיבות העליונה היא שכולם יהיו שם, כלולים ביכולת ההגדרה של 'ליכא דרכא אחרינא'", מסביר הרב שרלו.

ראש ישיבת פתח תקווה סבור כי "אין כל בעיה שהצבא יאמץ את הנוהל הזה, ועל ידי כך במקום לחדד את המחנות הדבר יביא בדיוק לכיוון ההפוך". הוא מסביר כי רבנים רבים הסכימו עם עמדתו העקרונית, כשהמחלוקת בין רבני הציונות הדתית עומדת היום בדיון בשאלה "האם גם במצב זה יש להניח לחייל שאינו יכול לשאת את זה שלא להיות במסדר".