הרב שרלו מסביר: בחרנו בכרטיס "בלבבי" כדי להגדיל סך תורמי האיברים

הרב יובל שרלו מנמק החלטת רבני "צהר" שקראו להחתמה על כרטיס תרומת האיברים הדתי "בלבבי": מאות אלפים אינם תרומי איברים מסיבות דתיות, עלינו להתגייס למען החתמתם

חדשות כיפה אורי פולק 25/09/11 12:07 כו באלול התשעא

הרב שרלו מסביר: בחרנו בכרטיס "בלבבי" כדי להגדיל סך תורמי האיברים

"איננו פוסלים את כרטיס תרומת האיברים "אדי", רבים מרבני "צהר" חתומים עליו. עם זאת, מוטלת עלינו חובה להגדיל סך תורמי האיברים בישראל - זו הצלת נפשות של ממש" - כך קובע הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, בדברי הסבר שפרסם היום (א') בעקבות החלטת רבני "צהר" בסוף השבוע שעבר, בקריאה לחתימה על כרטיס תרומת האיברים "בלבבי".

כפי שדווח בכיפה, 40 מרבני הארגון "צהר" החליטו ביום רביעי האחרון לקרוא לציבור לחתום על הכרטיס הדתי-הלכתי לתרומות איברים - "בלבבי". מדובר במהפך מבחינת עמדת רבני הציונות הדתית, שעד כה קראו להצטרפות למאגר תרומות האיברים הלאומי - "אדי". ההחלטה התקבלה בכינוס של הרבנים אמש בבית החולים "שערי צדק", במהלכו שמעו הרבנים סקירה הלכתית ורפואית מהרב פרופ' אברהם שטיינברג ומפרופ' יונתן הלוי על ההבדלים והמחלוקות בגישה לכל כרטיס. בסופו של הדיון התקיימה הצבעה ולפיה החלטת הארגון היא, כאמור, לחתום על כרטיס "בלבבי".

הרב שרלו מסביר היום כי "בפני 'צהר' הוצבה העובדה כי רק כ 10% מהאוכלוסייה היהודית חתומה על כרטיס אד''י, על אף מסעות ההחתמה והשקעת הכסף הרב שנעשה בנושא זה. ניתוח עובדה מכאיבה זו מלמד שלפחות מאות אלפים של אנשים אינם חתומים על כרטיס זה בשל סיבות הנתפשות בעיניהם כסיבות דתיות. ישנה אפוא חשיבות עליונה כי המערכת הרבנית תתגייס למען החתמה, שכן מדובר בהצלת נפשות של ממש".

לדברי הרב שרלו, ההתנגדות בעולם הרבני לכרטיס "אדי" התבסס על סיבות שונות, כשהסיבה העיקרית נעוצה בעובדה שהרבנות הראשית הכריעה לפני כמה שנים כי מותר לתרום אברים, אולם תבעה שותפות ממשית של שליח הרבנות הראשית בקביעת רגע המוות, ואפשרות זו לא קיימת בכרטיס 'אדי'.

"לא זו בלבד, אלא יש משבר אמון הדדי של הרופאים ברבנים והרבנים ברופאים. בשל כך, הציעו אנשי ''בלבבי'' כרטיס חדש שהנושאים האלה מטופלים בו, ומי שיש לו בעיות אמון עם הצוות הרפואי - יכול לחתום עליו", מנמק הרב שרלו, שנדרש להבהיר כי הוא בעצמו נותן אמון במערכת הרפואית אך מכיר בעובדה כי "יש בציבור חוסר אמון כלפי כל ממסד, ושמוטל עלינו להגדיל את מספר החותמים על אחד הכרטיסים".

"חשוב לי להדגיש כי לעת עתה כרטיס ''בלבבי'' אינו מוכר על ידי המערכת הרפואית. יש לכך משמעות מועטה מאוד ובכלל אני מקווה כי יהיה חיבור בין שני הכרטיסים, ולא יהיה צורך באותה כפילות", מסכם הרב שרלו, שמציע כי גם מי שחתום על כרטיס "אדי" ונדרש, חלילה, למציאות של תרומת איברים, יכול להיעזר בשירותי הייעוץ של "בלבבי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן