הרב שרלו: "מי שלא היה בדיונים על הרב אלון, לא יודע את הפרטים"

הרב יובל שרלו מגנה במרומז את החלטתו של הרב שלמה אבינר לצאת להגנתו של הרב מוטי אלון, שהורשע בעבירות מין: "מי שפוגע בפורום תקנה אחראי לכך שיהיו עוד ועוד ילדים שיפגעו מינית במגזר שלנו"

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 27/10/13 13:27 כג בחשון התשעד

הרב שרלו: "מי שלא היה בדיונים על הרב אלון, לא יודע את הפרטים"
כיפה, צילום: כיפה

הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ”אורות שאול“, מתייחס היום (א‘) להחלטתו של הרב שלמה אבינר לצאת להגנתו של הרב מוטי אלון, שהורשע לפני כחודשיים בשתי עבירות של מעשים מגונים בכוח, באחד מתלמידיו. דבריו של הרב אבינר פורסמו לראשונה בכיפה.

כפי שפורסם לראשונה בכיפה, הרב אבינר כתב בדברים שפורסמו מאוחר יותר בעלון ”עולם קטן“ כי "אי אפשר להרשיע אדם על פי התרשמות ללא הוכחות. הרב אלון חיבק ונישק מאות ואלפי אנשים בחיבה גדולה, וזו דרכו, ואף אחד לא הרגיש דבר פסול חוץ משני מקרים בודדים“.

[embed]http://upload-community.kipa.co.il/magazine/102720136058.mp3[/embed]

הרב אבינר הינו הרב הבכיר הראשון היוצא להגנתו של הרב אלון, לאחר הרשעתו. יצויין כי רובם המוחלט של רבני הציונות הדתית, גם אלו שהביעו תמיכה מסוייגת בעבר ברב אלון - נמנעו עד כה מהתבטאויות פומביות בעניינו. גם הרב אבינר, לאחר ההחלטה על הרשעת הרב אלון, סירב להתייחס לדברים עד כה.

הערכים היהודיים מחייבים התייצבות לצד הנפגע, לא הפוגע. הרב מוטי אלון (צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24)

הרב שרלו התייחס היום לדברים בראיון לרדיו ”גלי ישראל“, מבלי לנקוב ספציפית בשמו של הרב אבינר. ”אני לא מדבר על דברים שאני לא יודע וכדי לדעת צריך להיות שם, לשמוע ולדעת. זה גם דרישת ההלכה“, אמר הרב שרלו, ”לפחות בחלק מהנושאים הנידונים, מי שישב בבית המשפט יודע את הפרטים ומי שלא - לא יודע. מי שישב בדיונים של פורום תקנה יודע על מה מדובר ובמי שקוטל מבחוץ - אינו יודע“.

עוד טען הרב שרלו כי ”הבעיה השנייה נוגעת לשיפוט: אנחנו צריכים להזהר שלא לשכוח את אחד הצדדים. אי אפשר שלא להתייחס לנפגעים. העולם הנבואי וההלכתי והיהודי מחייב להתייצב לצד הנפגע ולא לצד החזק והעוצמתי. באופן בסיסי אנחנו צריכים לקבל על עצמנו רגישות מתמדת בנושא הזה“.

לדברי הרב שרלו, ”כל מי שפוגע בפורום תקנה אחראי לכך שיהיו בחברה שלנו עוד ועוד ילדים וילדות שנפגעים על ידי בעלי סמכות. חשוב מאוד שרבנים יהיו מחוברים לכל נושא, אלא שהם לא באים להביע את דעתם מכוח סמכותם לגבי נושאים שאינם הלכתיים, אלא כשותפים בדיון בלבד“.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן