הרב שרלו: מותר למחות בשבת נגד הרב אלון

תושבי גבעת שמואל ממשיכים את המאבק ומפיצים מודעות המשוות את הרב אלון לאנס בני סלע וקוראים לציבור להגיע ולמחות

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 18/03/16 13:22 ח באדר ב'

הרב שרלו: מותר למחות בשבת נגד הרב אלון
אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24

תושבי גבעת שמואל, מתכוננים בשבת הקרובה למחאה ליד בית הכנסת היכל רחמים, לשם מוזמן הרב מוטי אלון לשאת דברים. המחאה, אמורה להתחיל בשבת בשעה 17:30, וברשתות החברתיות ובקבוצות ווטסאפ רבות של העיר עלתה הקריאה להגיע ולמחות. אתמול (ה') קבוצת תושבים מגבעת שמואל, הפיצה את מודעות ההזמנה לעצרת התמיכה והזדהות עם נפגעי הרב מוטי אלון. יחד איתה, הופצה מודעה נוספת שמשווה את הרב מוטי אלון ל'בני סלע' שהורשע במעשי אונס.

הרב שרלו, פרסם בעמוד הפייסבוק שלו כי הוא מחזק את התושבים במחאתם מכיוון שהרב אלון, לא הודה במעשיו ובכל זאת הוא ידבר בשבת בפני ציבור גדול של אנשים: "איני רודף את הרב אלון. באופן פרטי, הוא עושה את מה שהוא רוצה לעשות עם חייו. באופן עקבי ושיטתי, לאור דברי חז"ל והפוסקים, יש להבחין מי שנפל, מודה וקם, ובין מי שמתכחש. המשפט "שילם את חובו לחברה" הוא משפט מטופש: אין כל חוב, ולפיכך אין כל תשלום, ולפיכך השאלה לא קשורה כלל ל"תשלום" אלא לנושא אחד בלבד: תיקון. הנפגעים סובלים, ולא ביקשו מהם סליחה, אלא הכחישו את הפגיעה בהם. מסיפור יהודה אנו למדים שהצורך הוא בהודאה פומבית, וזה לא נעשה".

הרב שרלו, אמר כי לפי המודעות והתהודה שהזמנתו של הרב מוטי אלון לעיר יצרה, תושבי העיר חייבים למחות כנגד המעשה: "אם אכן, כפי שניתן להתרשם מהמודעות והפרסום מדובר בחריגה מהפרטי אל הציבורי - איני מבין כיצד ציבור יכול להכיל מציאות כזו, ואיני מבין כיצד ניתן לקבל את הדבר". עוד הוסיף הרב שרלו: "יהיה שיעור התורה גדול ככל שיהיה, הוא לא ראוי אם יש תשתית מוסרית לקויה. העדפת "חוויה רוחנית" תוך התכחשות לתשתית הזו - היא הליכה הפוכה מדבר ד'".

לדבריו, פורום תקנה לא מייעץ לתושבים כיצד לנהוג, אך במקרה מסוג זה, ניתן למחות:"פורום תקנה לא נותן הוראות לציבור. פורום תקנה עוסק אך ורק בהצלת עשוקים מיד עושקם, ובמאבק בניצול מיני. הציבור הוא זה שצריך לבחור את דרכו הרוחנית והמוסרית, ואת מה אין הוא מוכן להכיל בתוכו. לאור דברים שכתבתי למעלה, בוודאי שמותר למחות".