הרב שרלו: מגל יכול להוות מודל של יושרה ציבורית

בשיחה עם 'כיפה', מתייחס הרב שרלו לסוגיות שעלו בימים האחרונים. על מעשיו והתנצלותו של ינון מגל ועל האירוע בהשתתפות הרב מוטי אלון. "מגל היווה כמעט מודל מושלם לאיך מבחינה ציבורית צריך להתמודד במקרים כאלה"

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 25/11/15 12:30 יג בכסלו התשעו

הרב שרלו: מגל יכול להוות מודל של יושרה ציבורית
יחצ, צילום: יחצ

בשיחה עם מערכת 'כיפה', מדבר הרב יובל שרלו, ראש ישיבת 'אורות שאול', על פרשת ינון מגל והחשדות על הטרדות מיניות ועל האירוע בהשתתפות הרב מוטי אלון במגדל, עליו פרסמנו כאן בכיפה.

"מאד מטריד אותי מה שאמר ינון מגל ומה שהוא ייצג בהתנהגותו ומנגד אני מאד מעריך שהוא התייצב באופן ישיר ולא הכחיש והתנצל על מעשיו והיווה כמעט מודל מושלם לאיך מבחינה ציבורית צריך להתמודד במקרים כאלה", אומר הרב שרלו ביחס למעשיו והתנצלותו של ח"כ מגל.

הרב שרלו מדגיש כי הוא אינו מייצג את הבית היהודי וכי הוא לא מייעץ לבית היהודי, אך למרות זאת הוא חש בקונפליקט בייצוגו של מגל את הבית היהודי והציבור הדתי לאומי. "הוא לא יכול לייצג אותנו כמי שזאת הייתה התרבות שלו, אך הוא בהחלט יכול לייצג כמודל של יושרה ציבורית שראוי שנלמד ממנה ולכן אינני רוצה לקבוע כיצד לנהוג", מפתיע הרב שרלו ביחס לעמידת של ח"כ אל מול הטענות נגדו.

כזכור, בשבוע שעבר התחוללה סערה בנוגע להשתתפותו של הרב מוטי אלון באירוע גדול של המועצה המקומית מגדל יחד עם הרב דרוקמן ואישי ציבור נוספים. הרב אלון שהורשע בשתי עבירות של מעשים מגונים בנערים שבאו להתייעץ עמו והוגלה לעיירה מגדל לאחר פעילות של פורום תקנה שהרב שרלו חלק ממנו.

לשאלה כיצד שונה מקרהו של מגל אותו הוא עדיין רואה כראוי לייצג את הציונות הדתית אל מול מקרהו של הרב אלון, משיב הרב שרלו נחרצות, "אם הרב אלון היה מתייצב ומודה במעשיו ואומר אני הולך לתיקון והיה אומר חזרתי, הוא היה חוזר כמו המשיח".

"אני כותב על זה כבר עשרות שנים, אינני חושב שמי שסרח לא יכול להיות בציבור, אך התנאי הראשון וההכרחי שבלעדיו אי אפשר, זה ללמוד מללמוד מיהודה אבינו שהתנצל ואמר על תמר "צדקה ממני", מסביר הרב שרלו את עמדתו ומוסיף, "הנורמות עליהן דובר השבוע הן כאלה שאני בשום אופן לא מוכן לחיות ולהסכים איתן ומצד שני הנורמות של האמירה הישירה של אי ההסתרה ואי ההכחשה וההתנצלות הכנה הן נורמות שאנו צריכים לאמץ".