הרב שרלו: הלוואי שנעסוק יותר בשמירת הלשון ופחות בשמירת נגיעה

ראש ישיבת פתח תקווה, הרב יובל שרלו, טען כי הסערה הציבורית סביב הדרת נשים היא "מלחמת תרבות שאיש לא מעוניין בה". לדבריו, "רוב הרבנים נורמאליים ולא עוסקים כל הזמן בענייני המיני"

חדשות כיפה אורי פולק 31/01/12 16:51 ז בשבט התשעב

הרב שרלו: הלוואי שנעסוק יותר בשמירת הלשון ופחות בשמירת נגיעה
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

"לדעתי מנסים לגרור אותנו למלחמת תרבות, אבל רוב הציבור בישראל משני הצדדים לא מעוניין במלחמת התרבות הזו" - כך טען הרב יובל שרלו, ראש ישיבת פתח תקווה, במסגרת ערב עיון שקיימה תנועת "נאמני תורה ועבודה" ועסק במצבה של החברה הישראלית והתמודדותה עם חלקיה השונים במרחב הציבורי.

במסגרת הכנס טען הרב שרלו כי הסערה הציבורית סביב נושא הדרת נשים, שחשפה מחלוקות עמוקות בקרב המגזרים המרכיבים את החברה הישראלית, נוצרה לדבריו "על ידי אנשים שחלקם מרווחים מזה כסף ואת חלקם היא מעניינת מבחינות אחרות. לא רק שצריך להסתדר ביחד, אלא כל אחד תורם תרומה משמעותית לחברה הישראלית ואנחנו לא רוצים להפסיד אף אחד"

לטענת הרב שרלו, "הבעיה המרכזית היא שאמירות קיצונית הם יותר מרתקות ולכן באופן כללי הם נשמעות יותר". הוא ציין כי "רוב מוחלט של הרבנים הם נורמאליים. עיסוק מתמיד בעניין המיני הוא חוסר צניעות משווע, הלוואי ששמירת הלשון הייתה בציונות הדתית חמישית מהעיסוק שמירת נגיעה".