הרב שרלו: אי אפשר לומר שנתניהו מחריב את ההתיישבות

לדעת ראש ישיבת פתח תקווה, הסכנה האמיתית להתיישבות היא "איבוד העורף הציבורי הרחב". הוא מביע חשש כי "אנחנו, המתיישבים, עלולים להישאר לבד"

חדשות כיפה אורי פולק, כיפה 07/06/12 16:15 יז בסיון התשעב

הרב שרלו: אי אפשר לומר שנתניהו מחריב את ההתיישבות

"אי אפשר לומר שהממשלה הפנתה עורף לציבור, או שהיא פועלת להחרבת יישובים. ראש הממשלה נתניהו טוען כי הגענו למצב בו אין ברירה, ויש להרוס חמישה בתים. זו לא ממשלה ש'מחריבה יישובים' ולא 'בהינף יד'", כך טוען הרב יובל שרלו, ראש ישיבת ההסדר בפתח תקווה, בעקבות החלטת מליאת הכנסת על דחיית "חוק ההסדרה" - מה שלמעשה מכשיר את פינוי שכונת גבעת האולפנה בבית אל, כהוראת בג"ץ.

בתשובה הלכתית שפרסם באתר האינטרנט של ישיבת פתח תקווה, טוען הרב שרלו כי טענת חלק ממתיישבי גבעת האולפנה, לפיה לא הוכחה בעלות פרטית על הקרקע ועל כן מותרת ההתיישבות בה - היא טענה שאיננה רלוונטית. "יש החלטת ממשלה שלא מתיישבים על קרקע פרטית מסיבות מוסריות, ואין חולק כי השכונה נבנתה על קרקע פרטית ששייכת למישהו. על כן, אסור להתיישב שם, גם אם לא הוכחה שום בעלות ספציפית", קובע הרב שרלו.

הרב שרלו מותח ביקורת על בית המשפט העליון, שטעה, לדבריו, לא בכך שאימץ את עמדת המדינה בסוגיית גבעת האולפנה אלא בכך שהוא "לא הסכים לדרכי פיתרון שיביאו צדק לכל הצדדים, ולא יגרמו טרגדיה". עם זאת, ראש ישיבת פתח תקווה מדגיש כי "ידיו של בית המשפט די היו קשורות, שכן המדינה עצמה אמרה שהיא מתכוונת להרוס. איני חושב שתפקידו של בית המשפט הוא להכריח את המדינה לקיים את החלטותיה, אולם המצב כאן הוא מסובך".

לדעת הרב שרלו, הסכנה האמיתית להתיישבות ביהודה ושומרון היא הפניית העורף הציבורי, אשר איננו שותף למאבק ולא מסוגל להבין אותו. "זו הסכנה האמיתית להתיישבות. איבוד העורף הציבורי הרחב. שנים רבות פועלים אנשים רבים כדי לקרב את עם ישראל להתיישבות, ואסור לנו לפעול בכיוון ההפוך. אנחנו המתיישבים נישאר לבד אם נלך בדרכים אלו. אני שומע את הקולות הטוענים כי אם נפעיל יותר כוח ויותר אלימות אז סוף סוף יתייחסו אלינו ברצינות. זה ממש לא נכון, אם נפעל כך - נירה לעצמנו ברגליים חס ושלום".